Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Konieczny <Slawomir.Konieczny@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi |
C-2 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji, | 1 |
T-K-2 | Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 1 |
T-K-3 | Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 3 |
T-K-4 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 1 |
T-K-5 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 1 |
T-K-6 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 1 |
T-K-7 | Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji, | 1 |
T-W-2 | Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 1 |
T-W-3 | Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji. | 1 |
T-W-4 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-W-5 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. | 1 |
T-W-6 | Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 2 |
T-W-7 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 1 |
T-W-8 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 9 |
A-K-2 | Przygotowanie do konweratoriów | 10 |
A-K-3 | Przygotowanie się do kolokwium | 5 |
A-K-4 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 9 |
A-W-2 | zbieranie literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do wykładów | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z metodami podającymi: informacja |
M-2 | Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_W01 Student posiada wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | ZN1_1A_W04 | S1A_W03 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
ZN1_1A_D4/1_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | ZN1_1A_W02 | S1A_W02 | C-2 | T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1, M-2 | S-2 |
ZN1_1A_D4/1_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | ZN1_1A_W04 | S1A_W03 | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-6 | M-2, M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-1, C-2 | T-K-3, T-K-2, T-K-1 | M-1, M-2 | S-2 |
ZN1_1A_D4/1_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | ZN1_1A_U14, ZN1_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06 | C-2, C-1 | T-K-1, T-W-8 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
ZN1_1A_D4/1_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować. | ZN1_1A_U17 | S1A_U06 | C-1, C-2 | T-K-3, T-K-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K03 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06 | C-1, C-2 | T-K-4, T-W-4, T-K-5 | M-2, M-1 | S-2 |
ZN1_1A_D4/1_K02 Posiada kompetencje dobrego - skutecznego negocjatora. | ZN1_1A_K02, ZN1_1A_K04 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-2, C-1 | T-K-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_W01 Student posiada wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D4/1_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D4/1_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D4/1_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D4/1_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D4/1_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D4/1_K02 Posiada kompetencje dobrego - skutecznego negocjatora. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa, 1997
- Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Warszawa, 1995
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, 2000
- Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa, 1997
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Poznan, 2000
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, 1998
- Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Kraków, 2006
- Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznan, 2007