Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy informatyczne zarządzania | ||
Specjalność | Informatyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Ogonowski <Piotr.Ogonowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności uzyskane w trakcie realizacji programów przedmiotów „Technologie informacyjne” i „Informatyka w zarządzaniu”. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z problematyką dotyczącą Informatycznych Systemów Zarządzania i ich wpływu na wspomaganie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie. |
C-2 | Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów ISZ, zasadami wyboru, instalowania i administrowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Organizacja danych ekonomicznych w systemach informacyjnych przedsiębiorstwa | 1 |
T-L-2 | Procedury bezpieczeństwa danych w sieciowych systemach informatycznych wspomagających zarządzanie korporacyjną organizacją gospodarczą. | 1 |
T-L-3 | Praca z wybranymi modułami Informatycznych Systemów Zarządzania klasy ERP/MRPII (SYMFONIA i TETA CONSTELATION). | 4 |
T-L-4 | Elektroniczna rejestracja operacji gospodarczych i transakcji handlowych. Procedury i tryb generowania raportów. Raportowanie dla potrzeb sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa. | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy zarządzania klasy MRP (Material Requirements Planning) | 1 |
T-W-2 | Zarządzanie zasobami informacyjnymi w organizacjach gospodarczych. | 1 |
T-W-3 | Struktura i funkcje systemu informacyjnego przedsiębiorstwa. | 1 |
T-W-4 | Systemy ERP (Enterprise Resource Planning); MRP II (Manufacturing Resource Planning). | 2 |
T-W-5 | Systemy CRM (Customer Relationship Management). | 1 |
T-W-6 | Systemy SRM (Supplier Relationship Management). | 1 |
T-W-7 | Systemy Informatyczne dla logistyki SCM (Supply Chain Management); | 2 |
T-W-8 | Systemy DSS (Decision Support Systems); ES (Expert Systems); KM (Knowledge Management Systems) | 1 |
T-W-9 | Elektroniczna Wymiana Danych EDI (Electronic Data Interchange). | 2 |
T-W-10 | Archiwizacja i problematyka bezpieczeństwa danych w korporacyjnych systemach sieciowych. | 2 |
T-W-11 | Prezentacje funkcjonalności przykładowych informatycznych systemów zarządzania przedsiębiorstwem. | 4 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 9 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. | 9 |
A-L-3 | Przygotowanie projektu i dokumentacji | 8 |
A-L-4 | Konsultacje projektowe | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacjny |
M-2 | Objaśnienie |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: podsumowujący Egzamin sprawdzający wiedzę z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: podsumowujący Zaliczenie praktyczne wybranych funkcjonalności modułu ISZ. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D5/6_W01 Student zna wpływ ISZ na wspomaganie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie. Zna zasady funkcjonowania rynku producentów oprogramowania dla potrzeb wspomagania zarządzania przedsiębiorstw różnych branż i sektorów gospodarki. | ZN1_1A_W08, ZN1_1A_W09, ZN1_1A_W14, ZN1_1A_W01, ZN1_1A_W13, ZN1_1A_W07 | S1A_W01, S1A_W06, S1A_W08, S1A_W10 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D5/6_U01 Student potrafi zainstalować i zarządzać modułami Zintegrowanych Systemów Zarządzania. Potrafi w systemie informatycznym definiować, generować i interpretować określone raporty i sprawozdania. | ZN1_1A_U15, ZN1_1A_U05, ZN1_1A_U11, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D5/6_W01 Student zna wpływ ISZ na wspomaganie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie. Zna zasady funkcjonowania rynku producentów oprogramowania dla potrzeb wspomagania zarządzania przedsiębiorstw różnych branż i sektorów gospodarki. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojeć dotyczących systemów informatycznych zarządzania i ich wpływu na wspomaganie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Student zna w stopniu dostatecznym zagadnienia związane z zastosowaniami informatycznych systemów zarządzania i ich wpływu na zmiany w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | Student zna i analizuje zagadnienia związane z zastosowaniami systemów informatycznych i ich wpływu na zmiany w systemie zarządzania w przedsiębiorstwie. | |
4,0 | Student zna i analizuje rozszerzone zagadnienia związane z zastosowaniami technologii ICT, ich wpływu na gospodarkę w przedsębiorstwie i zwiększenie efektywności procesów informacyjno-decyzyjnych. | |
4,5 | Student zna i analizuje rozszerzone zagadnienia związane z zastosowaniami technologii ICT, ich wpływu na gospodarkę przedsiębiorstwa, zmianę struktury produkcji i zaopatrzenia. Rozwiązuje problemy informacyjno-decyzyjne dotyczące planowania operacyjnego, taktycznego i strategicznego. | |
5,0 | Student zna i analizuje rozszerzone zagadnienia związane z zastosowaniami technologii ICT, ich wpływu na gospodarkę przedsiębiorstwa, zmianę struktury produkcji i zaopatrzenia. Rozwiązuje problemy informacyjno-decyzyjne dotyczące planowania operacyjnego, taktycznego i strategicznego.Student zna i analizuje zagadnienia związane z gospodarką elektroniczną i jej wpływem na zmiany struktury kanałów dystrybucji i zaopatrzenia, znajduje rozwiązania problemów informacyjno-decyzyjnych wspólczesnej gospodarki. Wie w jaki sposób zdefiniować system informatyczny dla konkretnego modelu biznesowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D5/6_U01 Student potrafi zainstalować i zarządzać modułami Zintegrowanych Systemów Zarządzania. Potrafi w systemie informatycznym definiować, generować i interpretować określone raporty i sprawozdania. | 2,0 | Student nie potrafi zainstalować i pracować ze wskazanym modułem Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) przedsiębiorstwem. |
3,0 | Student potrafi zainstalować podstawowe moduły i elementy ZSZ, zarządzać nimi na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi zainstalować i zarządzać wskazanym modułem systemu zarządzania, potrafi dokonać wyboru modułu oraz jego elementów. Potrafi sprecyzować potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa w trakcie wyboru ZSZ. | |
4,0 | Student potrafi zainstalować rozszerzone elementy i zarządzać wskazanym systemem zarządzania, potrafi dokonać optymalnego wyboru podsystemu oraz jego elementów. | |
4,5 | Student potrafi zainstalować rozszerzone elementy i zarządzać wskazanym systemem zarządzania, w tym dokonać podstawowej konfiguracji wszystkich modułów ZSZ, potrafi dokonać optymalnego wyboru funkcjonalności oraz jego elementów. | |
5,0 | Student potrafi zainstalować rozszerzone elementy i zarządzać wskazanym systemem zarządzania, w tym konfigurować moduły systemu dla potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, potrafi dokonać optymalnego wyboru funkcjonalności oraz jego elementów. Potrafi zaprojektować niestandardowe dokumenty żródłowe, raporty i sprawozdania mozliwe do wygenerowania przez system. |
Literatura podstawowa
- Januszewski A., FunkcjonalnośFunkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. T 1. Zintegrowane systemy transakcyjne., MIKOM, Warszawa, 2010
- Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. T 2. Systemy Business Intelligence, MIKOM, Warszawa, 2010
- Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2010
- Podręcznik użytkownika, System Zarządzania Symfonia - HANDEL (Magazyny, Sprzedaż, Usługi, Rozliczenia), Podręcznik Użytkownika, Sage Symfonia, Warszawa, 2010