Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Informatyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Prawne uwarunkowania kryzysu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawne uwarunkowania kryzysu | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu praca cywilnego i prawa pracy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych. |
C-2 | Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego. |
C-3 | Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych | 1 |
T-W-2 | Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa | 1 |
T-W-3 | Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych | 1 |
T-W-4 | Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski | 1 |
T-W-5 | Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu | 2 |
T-W-6 | Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych | 2 |
T-W-7 | Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach e ramach przygotowania materiałów z wykładów | 12 |
A-W-3 | Prezentacje i prace studentów | 15 |
A-W-4 | Rozwiązywanie kazusów | 12 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Prezentacje i prace studentów |
M-3 | Rozwiązywanie kazusów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów |
S-3 | Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej | ZN1_1A_W02, ZN1_1A_W03, ZN1_1A_W04 | S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-3, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
ZN1_1A_D10/3_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | ZN1_1A_W03, ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W02 | S1A_W02, S1A_W03 | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-2, M-1 | S-4, S-1, S-2, S-3 |
ZN1_1A_D10/3_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody | ZN1_1A_W02, ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W01, ZN1_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | ZN1_1A_U02, ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3, C-2, C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-4, S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | ZN1_1A_K04, ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K03, ZN1_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06 | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6 | M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu bardzo dobrym | |
ZN1_1A_D10/3_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym | |
ZN1_1A_D10/3_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkodę |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dobrym | |
5,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
3,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D10/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2008