Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Informatyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Negocjacje w warunkach kooperacji i rywalizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Negocjacje w warunkach kooperacji i rywalizacji
Specjalność Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z kultury organizacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Negocjacje jako forma komunikacji społecznej. Charakterystyka strategii negocjowania Najczęstsze przyczyny zakłóceń i czynniki perswazji2
T-A-2Techniki identyfikacji interesów.Jak przygotować się do rozmów?2
T-A-3Cechy osobowości warunkujące efektywność negocjacji1
T-A-4Style i rodzaje negocjacji. Proces negocjacji i jego fazy1
T-A-5Typologia stylów negocjowania. W stronę dialogu lub konfliktu1
T-A-6Zachowania podczas negocjacji. Ukryty aspekt negocjacji - emocje i potrzeby1
T-A-7Trudne sytuacje negocjacyjne. Przełamywanie impasu w rozmowach.1
9
wykłady
T-W-1Znaczenie umiejętności interpersonalnych. Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
T-W-2Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-3PR jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Precedencja2
T-W-4Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność)1
T-W-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.1
T-W-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów1
T-W-7Negocjacje problemowe. Model Harwardzki1
T-W-8Etykieta w interesach międzynarodowych. Negocjacje międzynarodowe1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w ćwiczeniach15
A-A-2poszukiwanie wskazanej literatury5
A-A-3Przygotowanie referatu5
A-A-4udział w scenkach negocjacyjnych5
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach5
A-W-3poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie tradycyjnej
M-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
M-3Ćwiczenia - m.in. próba negocjowania cen, negocjacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej, negocjacje handlowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/5_W01
Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
ZN1_1A_W06, ZN1_1A_W04S1A_W03, S1A_W05C-2T-A-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2
ZN1_1A_D7/5_W02
Wie jak budować własny wizerunek, jak kształtować wizerunek firmy.
ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W13S1A_W03, S1A_W08C-2T-A-2, T-W-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/5_U01
Opanowanie sztuki negocjacji
ZN1_1A_U09, ZN1_1A_U04S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1, S-3
ZN1_1A_D7/5_U02
Samodzielne przygotowanie referatu
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-2T-W-6, T-W-7, T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/5_K01
Potrafi kojarzyć skucesy lub porażki biznesu z komunikacją społeczną
ZN1_1A_K02, ZN1_1A_K04S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04C-1, C-2T-A-6, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-3
ZN1_1A_D7/5_K02
Wykształcenie nawyków stosowania etyki zawodowej
ZN1_1A_K05, ZN1_1A_K10S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05C-1, C-2T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/5_W01
Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
2,0
3,0Student: - w zakresie stosunku do wiedzy opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D7/5_W02
Wie jak budować własny wizerunek, jak kształtować wizerunek firmy.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/5_U01
Opanowanie sztuki negocjacji
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D7/5_U02
Samodzielne przygotowanie referatu
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/5_K01
Potrafi kojarzyć skucesy lub porażki biznesu z komunikacją społeczną
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D7/5_K02
Wykształcenie nawyków stosowania etyki zawodowej
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Aronson F., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa, 1997
  2. Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa, 1997
  3. Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Warszawa, 1995
  4. Ury W., Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE, Warszawa, 1998
  5. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, 2000
  6. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach.Strategie sukcesu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
  7. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa, 1997
  8. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Nieremberg G.J., Sztuka negocjacji, Centrum Rozwoju Twórczego Przywództwa Sp. z o.o, Warszawa, 1995
  2. Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Poznan, 2000
  3. Thil E., Mowa ciała zdradzi wiecej niż tysiąc słów, Wydawnictwo Luma, Wrocław, 1992
  4. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, 1998
  5. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Kraków, 2006
  6. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznan, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Negocjacje jako forma komunikacji społecznej. Charakterystyka strategii negocjowania Najczęstsze przyczyny zakłóceń i czynniki perswazji2
T-A-2Techniki identyfikacji interesów.Jak przygotować się do rozmów?2
T-A-3Cechy osobowości warunkujące efektywność negocjacji1
T-A-4Style i rodzaje negocjacji. Proces negocjacji i jego fazy1
T-A-5Typologia stylów negocjowania. W stronę dialogu lub konfliktu1
T-A-6Zachowania podczas negocjacji. Ukryty aspekt negocjacji - emocje i potrzeby1
T-A-7Trudne sytuacje negocjacyjne. Przełamywanie impasu w rozmowach.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie umiejętności interpersonalnych. Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
T-W-2Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-3PR jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Precedencja2
T-W-4Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność)1
T-W-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.1
T-W-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów1
T-W-7Negocjacje problemowe. Model Harwardzki1
T-W-8Etykieta w interesach międzynarodowych. Negocjacje międzynarodowe1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w ćwiczeniach15
A-A-2poszukiwanie wskazanej literatury5
A-A-3Przygotowanie referatu5
A-A-4udział w scenkach negocjacyjnych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach5
A-W-3poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_W01Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
ZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-3Cechy osobowości warunkujące efektywność negocjacji
T-W-1Znaczenie umiejętności interpersonalnych. Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie tradycyjnej
M-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie stosunku do wiedzy opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_W02Wie jak budować własny wizerunek, jak kształtować wizerunek firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
ZN1_1A_W13identyfikuje czynniki oraz ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-2Techniki identyfikacji interesów.Jak przygotować się do rozmów?
T-W-2Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_U01Opanowanie sztuki negocjacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
ZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów
T-W-4Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność)
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie tradycyjnej
M-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_U02Samodzielne przygotowanie referatu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów
T-W-7Negocjacje problemowe. Model Harwardzki
T-A-1Negocjacje jako forma komunikacji społecznej. Charakterystyka strategii negocjowania Najczęstsze przyczyny zakłóceń i czynniki perswazji
Metody nauczaniaM-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_K01Potrafi kojarzyć skucesy lub porażki biznesu z komunikacją społeczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K02jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
ZN1_1A_K04jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-6Zachowania podczas negocjacji. Ukryty aspekt negocjacji - emocje i potrzeby
T-W-2Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie tradycyjnej
M-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/5_K02Wykształcenie nawyków stosowania etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K05jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
ZN1_1A_K10jest przygotowany do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-6Zachowania podczas negocjacji. Ukryty aspekt negocjacji - emocje i potrzeby
T-A-7Trudne sytuacje negocjacyjne. Przełamywanie impasu w rozmowach.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie tradycyjnej
M-2Prezentacje mulimedialne. Filmy video.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0