Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.1
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5T15 Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.9
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.19
A-A-3Udział w kolokwium.2
A-A-4Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych20
A-A-5Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
M-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_W01
EK 1 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa EK 2 Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach EK 3 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu EK 4 ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju
C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2M-1S-1
ZN1_1A_E11_W02
Ma wiedze o podstwowych problemach przedsiebiorstwa.
C-3, C-2, C-4, C-1T-A-1, T-A-2M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-2
ZN1_1A_E11_W03
Ma wiedze o przedsiebiorczosci i jej aspektach.
C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1M-3, M-1, M-2S-5, S-1, S-2, S-6, S-4, S-3
ZN1_1A_E11_W04
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
C-2, C-4, C-3, C-1T-A-1M-2, M-1, M-3S-4, S-1, S-5, S-2, S-3, S-6
ZN1_1A_E11_W05
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
C-4, C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-5, S-4, S-6, S-1, S-3, S-2
ZN1_1A_E11_W06
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
C-2, C-1, C-4, C-3T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-2, S-5, S-6, S-3, S-4, S-1
ZN1_1A_E11_W07
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
C-3, C-4, C-1, C-2T-A-1, T-A-2M-2, M-1, M-3S-3, S-4, S-6, S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
C-4, C-3, C-2, C-1T-A-2, T-A-1M-3, M-2, M-1S-3, S-2, S-6, S-1, S-5
ZN1_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
C-1, C-3, C-4, C-2T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-3, S-4, S-1, S-6, S-2, S-5
ZN1_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
C-3, C-1, C-4, C-2T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-4, S-5, S-6, S-2
ZN1_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
C-4, C-1, C-3, C-2T-A-1, T-A-2M-3, M-2, M-1S-2, S-3, S-4, S-5, S-1, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
C-4, C-2, C-1, C-3T-A-2, T-A-1M-3, M-2, M-1S-2, S-3, S-1, S-4
ZN1_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-5, S-1, S-4, S-6
ZN1_1A_E11_K03
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_W02
Ma wiedze o podstwowych problemach przedsiebiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_E11_W04
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_W05
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_W06
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_W07
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_K03
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Brzezinski M., Wprowadzenie do nauki o przedsiebiorstwie, Difin, Warszawa, 2007
  2. Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej, 2011
  3. Drucker P.F., Natchnienie czy fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, EMKA, Warszawa, 2004
  4. Sobieski R., Podstway przedsiębiorczosci w pytaniach iodpowiedziach, Difin, Warszawa, 2003
  5. Targalski J., Przedsiebiorczośc i zarządzanie, C.H. Beck, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Gospodarki , Przedsiębiorczośc w Polsce, Departament Analiz i Prognoz, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa, 2010
  2. US WZiEU, Ekonomika i Organizacja przedsiębiorstw, Mikrofirma, Szczecin, 2008
  3. Gregorczyk S., Romanowska M., Wachowiak P., Przedsiebiorczość bez tajemnic., WSiP, Warszawa, 2002
  4. Ministerstwo Gospodarki, Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej, tekst jednolity Dziennik Ustaw nr 155 z 2007., poz. 109, Ministerstwo Gospodarki, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.1
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5T15 Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.9
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.19
A-A-3Udział w kolokwium.2
A-A-4Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych20
A-A-5Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W01EK 1 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa EK 2 Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach EK 3 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu EK 4 ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju
Cel przedmiotuC-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W02Ma wiedze o podstwowych problemach przedsiebiorstwa.
Cel przedmiotuC-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W03Ma wiedze o przedsiebiorczosci i jej aspektach.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
M-2M2 Dyskusja,
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W04Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Cel przedmiotuC-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W05Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
M-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W06Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Cel przedmiotuC-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W07Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Cel przedmiotuC-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U01Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U02Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Cel przedmiotuC-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U03Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Cel przedmiotuC-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U04Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K01Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
Treści programoweT-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-2M2 Dyskusja,
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K02Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Cel przedmiotuC-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena formująca: S5F Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-4Ocena formująca: S4F Ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych,
S-6Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K03Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-4C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2C2 Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1C1 Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2T4 Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2M2 Dyskusja,
M-3M3 Analiza studiów przypadków.
M-1M1 Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1F Ocena kolokwium,
S-3Ocena formująca: S3F Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-2Ocena formująca: S2F Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.