Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Seminarium II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>, Jan Zawadzki <Jan.Zawadzki@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie seminarium z semestru 4 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | określenie tematyki badawczej pracy licencjackiej | 1 |
T-S-2 | zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych | 1 |
T-S-3 | Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji | 2 |
T-S-4 | Uzupełnianie zebranego materiału | 4 |
T-S-5 | Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy | 3 |
T-S-6 | Wstępne opracowanie zebranego materiału | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | napisanie referatu | 5 |
A-S-3 | przygotowanie się do prezentacji koncepcji i planu pracy | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematów prac dyplomowych i wstepnych opracowań. |
M-2 | Referaty przygotowane przez studentów |
M-3 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_W01 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych | — | — | — | T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_U03 umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu | — | — | — | T-S-3, T-S-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_K01 Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć | — | — | — | T-S-5, T-S-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_W01 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych | 2,0 | |
3,0 | student definiuje problem badawczy | |
3,5 | student potrafi zaproponować obiekty do badań | |
4,0 | student samodzielnie dobiera literaturę do danego tematu | |
4,5 | student zna zasady przygotowania pracy | |
5,0 | student objaśnia różnice i zależności między: symptomem, problemem badawczym a pytaniami badawczymi; tezą a hipotezą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_U03 umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu | 2,0 | |
3,0 | student umie posłużyć się podstawowymi metodami badawczymi | |
3,5 | student potrafi zaplanować zarys projektu badawczego | |
4,0 | student potrafi zaplanować proces pisania pracy | |
4,5 | student potrafi wyjaśnić i zaprezentować temat pracy wraz z zastosowanymi metodami badawczymi | |
5,0 | na podstawie zdobytych informacji student potrafi formułowac wnioski |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_K01 Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przeprowadzić badania oraz dokonać odpowiedniej interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student dostrzega relacje między poszczególnymi etapami pisania pracy, prowadzenia badań | |
4,0 | student potrafi ocenić swoją skuteczność w pisaniu pracy | |
4,5 | student jest zorientowany na osiągnięcie celu / ukończenie pracy | |
5,0 | student kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów badawczych |
Literatura podstawowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009