Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy
Sylabus przedmiotu Matematyka - fakultety:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka - fakultety | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wyrównanie poziomu wiedzy matematycznej studentów (uzupełnienie i poszerzenie wiedzy ze szkoły średniej). |
C-2 | Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do nauki matematyki wyzszej. |
C-3 | Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do nauki przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zbiory liczbowe. Działania na zbiorach. | 1 |
T-K-2 | Przekształcanie wyrażeń algebraicznych. | 2 |
T-K-3 | Wielomiany. | 2 |
T-K-4 | Wartość bezwzględna. | 2 |
T-K-5 | Pojęcie funkcji, jej wykres i własności. Funkcja odwrotna. Funkcja złożona. | 3 |
T-K-6 | Ciągi liczbowe. Ciąg arytmetyczny i geometryczny. | 2 |
T-K-7 | Funkcja liniowa, kwadratowa i wymierna. | 3 |
T-K-8 | Funkcja wykładnicza i logarytmiczna. | 6 |
T-K-9 | Funkcje trygonometryczne. | 3 |
T-K-10 | Równania i nierówności. Układy równań. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach. | 30 |
A-K-2 | Przygotowanie się do konwersatoriów. | 10 |
A-K-3 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 5 |
A-K-4 | Wykonanie prac domowych. | 10 |
A-K-5 | Wykonanie pracy zaliczeniowej. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-konwersatoryjny. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych (indywidualnie i w grupach). |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena pisemnej pracy zaliczeniowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_F4_W01 Student zna teoretyczne podstawy omawianych na zajęciach działów matematyki. | Z_1A_W08 | S1A_W06 | C-3, C-2, C-1 | T-K-1, T-K-10, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-8, T-K-6, T-K-2, T-K-9, T-K-7 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_F4_U01 Student potrafi wykorzystać poznane definicje, wzory i twierdzenia do rozwiązywania praktycznych zadań. | Z_1A_U01 | S1A_U01 | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-2, T-K-6, T-K-4, T-K-3, T-K-10, T-K-5, T-K-1, T-K-8, T-K-9 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_F4_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz grupowej. | Z_1A_K02, Z_1A_K03, Z_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-2, C-3, C-1 | T-K-2, T-K-3, T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-10, T-K-4, T-K-1, T-K-9, T-K-6 | M-1, M-2 | S-4, S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_F4_W01 Student zna teoretyczne podstawy omawianych na zajęciach działów matematyki. | 2,0 | Student nie spełnia minimalnych wymagań na zaliczenie. |
3,0 | Na zaliczenie (bez oceny) student opanował co najmniej połowę prezentowanego na zajęciach materiału. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_F4_U01 Student potrafi wykorzystać poznane definicje, wzory i twierdzenia do rozwiązywania praktycznych zadań. | 2,0 | Student nie spełnia minimalnych wymagań na zaliczenie. |
3,0 | Na zaliczenie (bez oceny) student opanował co najmniej połowę prezentowanego na zajęciach materiału. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_F4_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz grupowej. | 2,0 | Student nie spełnia minimalnych wymagań na zaliczenie. |
3,0 | Na zaliczenie (bez oceny) student przygotowuje pisemne prace zaliczeniowe (indywidualnie oraz w zespole). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szymański K., Dróbka N., Matematyka w szkole ponadgimnazjalnej. Powtórzenie i zbiór zadań, WNT, Warszawa, 2007
- Wikieł B., Matematyka: podstawy z elementami matematyki wyższej, PG, Gdańsk, 2008
Literatura dodatkowa
- Bryński M., Dróbka N., Szymański K., Matematyka dla zerowego roku studiów wyższych – elementy analizy matematycznej, WNT, Warszawa, 2009