Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Regionalny produkt turystyczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regionalny produkt turystyczny | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz1 <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rynku turystycznego |
W-2 | Podstawy turystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszukiwanie prawidłowości podejmowania aktywności turystycznej; umiejętność definiowania i konstruowania różnych produktów turystycznych, |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia produktów turystycznych. |
C-3 | Przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji dotyczących formułowania markowych produktów turystycznych |
C-4 | Zapoznanie studentów z rolą lokalnej polityki turystycznej w tworzeniu i promocji produktów turystycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Historyczny rozwój produktu turystycznego. | 1 |
T-K-2 | Kategorie produktu turystycznego. | 2 |
T-K-3 | Proste produkty turystyczne. | 3 |
T-K-4 | Złożone produkty turystyczne. | 3 |
T-K-5 | Produkty markowe Polski. | 3 |
T-K-6 | Etapy planowania i budowania produktów turystycznych. | 3 |
T-K-7 | Strategie rozwoju produktu turystycznego. | 3 |
T-K-8 | Segmentacja rynku. Cykl życia produktu turystycznego. | 2 |
T-K-9 | Cena produktu turystycznego: funkcje, mechanizmy jej kształtowania, formuły kalkulacji, kryteria zróżnicowania, strategiczna i taktyczna rola cen. | 3 |
T-K-10 | Elementy składowe potencjału turystycznego. | 2 |
T-K-11 | Metody badania, oceny i prezentacji potencjału turystycznego. | 2 |
T-K-12 | Studia przypadków wybranych produktów turystycznych w Polsce i na świecie. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Studia literatury przedmiotu | 20 |
A-K-2 | Uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-K-3 | Konsultacje | 5 |
A-K-4 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujace (metoda przypadków) |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/4_W01 Wyjaśnia zależności i funkcjonowanie produktów turystycznych regionu. | Z_1A_W04, Z_1A_W01, Z_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-2, C-3, C-4 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1, M-2 | S-3 |
Z_1A_D3/4_W02 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą produktów turystycznych. | Z_1A_W01, Z_1A_W11 | S1A_W01, S1A_W07 | C-2, C-3, C-4 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_D3/4_W03 Posiada wiedzę z zakresu jakości usług turystycznych. | Z_1A_W05, Z_1A_W02, Z_1A_W11 | S1A_W02, S1A_W04, S1A_W07 | C-2 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/4_U01 Student posiada umiejętność ceny zjawiska w oparciu o zdobytą wiedzę. | Z_1A_U02, Z_1A_U04 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-3, C-4 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Z_1A_D3/4_U02 Dyskusje merytoryczne na temat tworzenia, modelowania produktów turystycznych. | Z_1A_U09, Z_1A_U03 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-3, C-4 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D3/4_U03 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | Z_1A_U03, Z_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-2, C-3, C-4 | T-K-12 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/4_K01 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania. | Z_1A_K01, Z_1A_K02, Z_1A_K06 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06, S1A_K07 | C-2, C-3, C-4 | T-K-10, T-K-11, T-K-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/4_W01 Wyjaśnia zależności i funkcjonowanie produktów turystycznych regionu. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
Z_1A_D3/4_W02 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą produktów turystycznych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
Z_1A_D3/4_W03 Posiada wiedzę z zakresu jakości usług turystycznych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/4_U01 Student posiada umiejętność ceny zjawiska w oparciu o zdobytą wiedzę. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
Z_1A_D3/4_U02 Dyskusje merytoryczne na temat tworzenia, modelowania produktów turystycznych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
Z_1A_D3/4_U03 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/4_K01 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego produktu turystycznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Literatura podstawowa
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny Pomysł Organizacja Zarządzanie, PWE, Warszawa, 2010
- Markowe produkty turystyczne, Panasiuk A., US, Szczecin, 2004
- Brelik A., Produkt turystyczny -jego marka i jakość, Wieś i rolnictwo, Warszawa, Poznań Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Gaworecki M., Turystyka, PWE, Warszawa, 2005