Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Prawne uwarunkowania kryzysu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawne uwarunkowania kryzysu | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu praca cywilnego i prawa pracy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych. |
C-2 | Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego. |
C-3 | Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych | 1 |
T-W-2 | Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa | 3 |
T-W-3 | Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych | 3 |
T-W-4 | Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski | 3 |
T-W-5 | Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu | 2 |
T-W-6 | Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych | 2 |
T-W-7 | Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach e ramach przygotowania materiałów z wykładów | 10 |
A-W-3 | Prezentacje i prace studentów | 15 |
A-W-4 | Rozwiązywanie kazusów | 10 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Prezentacje i prace studentów |
M-3 | Rozwiązywanie kazusów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów |
S-3 | Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej | Z_1A_W04, Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-3, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_D10/3_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | Z_1A_W03, Z_1A_W02 | S1A_W02, S1A_W03 | C-3, C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-6 | M-3, M-1, M-2 | S-4, S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_D10/3_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody | Z_1A_W05, Z_1A_W02, Z_1A_W04 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-3, C-1, C-2 | T-W-6, T-W-5, T-W-7 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | Z_1A_U01 | S1A_U01 | C-1, C-3, C-2 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | Z_1A_K03, Z_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-1 | M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/3_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D10/3_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D10/3_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkody |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodaczych |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
3,5 | Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
4,5 | Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie |
3,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie | |
3,5 | Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie | |
4,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie | |
4,5 | Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie | |
5,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie |
Literatura podstawowa
- Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2008