Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C03_U01 | Student potrafi wykorzystać kilka podstawowych narzędzi wspomagających prace inżynierskie, oraz umie prezentować wyniki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U09 | Potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do projektowania i symulacji układów automatyki i robotyki. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia funkcji i skryptów, graficznego interfejsu użytkownika, grafiki 2D i 3D, rozwiązywania zadań aproksymacji i interpolacji zarówno dla funkcji wielomianowych jak i dowolnych (nieliniowych). |
---|
C-3 | Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych do symulacji prostych układów liniowych i nieliniowych - w tym wyznaczanie odpowiedzi układów na dowolne wymuszenia (generowanie sygnałów) i wizualizacja wyników. |
C-1 | Zdobycie elementarnych umiejętności efektywnego wykorzystania oprogramowania komputerowego (Matlab) w zakresie wspomagania procesów obliczeń, modelowania, symulacji układów i wizualizacji wyników. |
Treści programowe | T-L-2 | Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika |
---|
T-L-3 | Grafika 3D - wizualizacja wyników obliczeń, analiza graficzna |
T-L-1 | Wprowadzenie do programu Matlab, operacje tablicowe, macierzowo-wektorowe, grafika 2D, tworzenia skryptów / funkcji, publikowanie wyników |
T-L-7 | Przykład numerycznej optymalizacji układu sterowania ze sprzężeniem zwrotnym |
T-L-4 | Zastosowanie metod numerycznych do rozwiazywania praktycznych zadań inżynierskich na przykładzie aproksymacji wielomianowej i przy pomocy funkcji dowolnych - nieliniowych |
T-L-5 | Generowanie sygnałów |
T-L-6 | Praktyczne wykorzystanie wbudowanych procedur do rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych w zagadnieniach modelowania i symulacji prostych układów dynamicznych |
T-P-1 | Działania na ciągach i funkcjach |
T-P-2 | Statystyka i probabilistyka |
T-P-3 | Aproksymacja i grafika 3D |
T-P-4 | Graficzny interfejs użytkownika |
T-P-5 | Symulacja układów dynamicznych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych i projektów |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena wystawiana na podstawie składanych sprawozdań i projektów |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena wystawiana na zakończenie wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka podstawowych narzędzi wspomagających prace inżynierskie, oraz umie prezentować wyniki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |