Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_O07-2_U01 | Potrafi:
- dobrać elementy wykonawcze cyfrowego systemu kontrolno-pomiarowego czasu rzeczywistego,
- dobrać typowe metody pomiaru oraz odpowiednie czujniki i przetworniki do pomiaru zjawisk dynamicznych (w tym drgań), a także ocenić przydatność nowych rozwiązań z tego obszaru do realizacji zadań cyfrowego przetwarzania sygnałów i sterowania w czasie rzeczywistym,
- wykorzystać dostępne narzędzia informatyczne do projektowania i symulacji systemów kontrolno-pomiarowych czasu rzeczywistego,
- sformułować zadanie sterowania w czasie rzeczywistym, zaprojektować architekturę sprzętowo-programową układu sterowania oraz zoptymalizować jego działanie po uruchomieniu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U06 | Potrafi dobrać elementy wykonawcze układu sterowania. |
---|
AR_1A_U07 | Potrafi dobrać typowe metody pomiaru oraz odpowiednie czujniki i przetworniki, a także ocenić przydatność nowych rozwiązań do realizacji zadań związanych z automatycznym sterowaniem. |
AR_1A_U09 | Potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do projektowania i symulacji układów automatyki i robotyki. |
AR_1A_U19 | Umie sformułować zadanie sterowania, zaprojektować układ sterowania i zoptymalizować jego działanie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nauczenie studentów podstawowych założeń dla celów projektowania systemów kontrolno-pomiarowych działających pod rygorem czasu rzeczywistego. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Wprowadzenie do założeń projektowych |
---|
T-L-5 | Symulacja prostego cyfrowego układu regulacji działającego w czasie rzeczywistym |
T-L-1 | Implementacja wirtualnych instrumentów pomiarowych: interfejs użytkownika, typy danych, wykresy, pętle while i for, sekwencje, zmienne lokalne i globalne, zmienne współdzielone i technologie zdalnego dostępu do zmiennych |
T-L-7 | Tworzenie prostej aplikacji diagnostyki wizyjnej |
T-L-3 | Zastosowanie technologii reprogramowalnych układów logicznych FPGA do pomiarów i sprzętowego przetwarzania sygnałów szybkozmienych |
T-L-6 | Zdalny dostęp do aplikacji kontrolno – pomiarowych, w tym zastosowanie urządzeń mobilnych, kompilacja aplikacji do postaci przenośnej, technologie zdalnych interfejsów operatora |
T-L-4 | Detekcja uszkodzeń elementów wirujących na podstawie sygnałów drgań i/lub dźwięku |
T-P-3 | Opracowanie i przedstawienie dokumentacji projektowej |
T-L-2 | Realizacja prostej aplikacji kontrolno-pomiarowej działającej w czasie rzeczywistym |
T-P-2 | Projekt wirtualnego instrumentu kontrolno-pomiarowego działającego w rygorze czasu rzeczywistego |
Metody nauczania | M-3 | Zajęcia laboratoryjne |
---|
M-4 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie zajęć laboratoryjnych na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych oraz aktywności podczas zajęć. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi:
- dobrać elementy wykonawcze cyfrowego systemu kontrolno-pomiarowego czasu rzeczywistego,
- dobrać typowe metody pomiaru oraz odpowiednie czujniki i przetworniki do pomiaru zjawisk dynamicznych (w tym drgań), a także ocenić przydatność nowych rozwiązań z tego obszaru do realizacji zadań cyfrowego przetwarzania sygnałów i sterowania w czasie rzeczywistym,
- wykorzystać dostępne narzędzia informatyczne do projektowania i symulacji systemów kontrolno-pomiarowych czasu rzeczywistego,
- sformułować zadanie sterowania w czasie rzeczywistym, zaprojektować architekturę sprzętowo-programową układu sterowania oraz zoptymalizować jego działanie po uruchomieniu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |