Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_2A_C18_W01 | Student zna kilka podstawowych narzędzi dla układów sektorami afinicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_2A_W03 | Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z teorii sterowania i systemów. |
---|
AR_2A_W04 | Ma poszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o sterowaniu procesami w ujęciu dyskretnym oraz hybrydowym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie studentów z metodami wykorzystywanymi do tworzenia modeli sektorami afinicznych, modelowania przy ich pomocy wybranych układów rzeczywistych |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności wykorzystania istniejących narzędzi do wyznaczania regulatorów sektorami afinicznych oraz ich praktycznego wykorzystania do sterowania wybranymi obiektami rzeczywistymi |
Treści programowe | T-P-1 | Wyznaczanie modelu i sterowania dla układu pojazdu na odcinkami liniowym wzgórzu. Analiza wpływu dyskretyzacji i różnych typów tarcia |
---|
T-P-3 | Wyznaczanie modelu sektorami afinicznego i sterowania dla układu aktywnej stabilizacji wahadła. Implementacja na obiekcie rzeczywistym |
T-W-1 | Wprowadzenie |
T-W-5 | Implementacja sterowania w czasie rzeczywistym |
T-W-4 | Projektowanie sterowania dla układów sektorami afinicznych przy pomocy Multi Parametric Toolbox. Wybór funkcji kosztu, ograniczeń, definiowanie struktury problemu |
T-P-4 | Wyznaczanie modelu sektorami afinicznego i sterowania dla układu sterowania wahadłem odwróconym. Implementacja na obiekcie rzeczywistym |
T-W-2 | Pojęcia podstawowe - wprowadzenie do teorii wielościanów i programowania wieloparametrycznego |
T-W-3 | Modele liniowe i sektorami afiniczne - omówienie i przykłady. Konwersja modeli hybrydowych, aproksymacja modeli nieliniowych |
T-P-2 | Wyznaczanie przybliżonego modelu sektorami afinicznego i sterowania dla układu pojazdu na nieliniowym wzgórzu. Analiza wpływu ilości partycji modelu przybliżonego na własności sterowania wyznaczonego w oparciu o model przybliżony, aplikowanego do modelu nieliniowego |
T-W-6 | Zaliczenie formy zajęć |
Metody nauczania | M-2 | Wykład problemowy |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena wystawiana na podstawie składanych projektów |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena wystawiana na zakończenie projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena wystawiana na zakończenie wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna kilka podstawowych narzędzi dla układów sektorami afinicznych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |