Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_O18.1_K01 | Ma świadomość ważności wiedzy z zakresu historii i sztuki Szczecina i Pomorza Zachodniego w kształtowaniu poczucia przynależności do miejsca w którym żyje. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_K03 | Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
---|
ET_1A_K01 | Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. |
ET_1A_K02 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | C1. Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
---|
C-3 | C3. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury miast woj. zachodniopomorskiego od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-4 | C4. Rozbudzenie, rozwijanie i kształtowanie poczucia przynależności do miejsca, w którym żyjemy.
Wybrane zagadnienia kultury - Szczecin w sztuce |
C-2 | C2. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury Szczecina od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-5 | C5. Zwiedzanie i poznawanie ważnych dla naszego miasta i województwa zabytków, instytucji, wystaw. |
Treści programowe | T-W-6 | Szlakami historycznego Szczecina. |
---|
T-W-2 | Historia i sztuka Szczecina od XVIII wieku do 1945 roku. |
T-W-5 | Plastyka i architektura Szczecina. |
T-W-4 | Muzyczne tradycje Szczecina XIX i XX wieku. |
T-W-3 | Historia wybranych instytucji kulturalnych Szczecina na przełomie XIX i XX wieku. |
T-W-1 | Historia i sztuka Szczecina od X wieku do XVII wieku |
Metody nauczania | M-3 | Metoda aktywizująca:
inscenizacja. |
---|
M-5 | Metody programowane:
z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD |
M-1 | Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny. |
M-4 | Metody eksponujace:
film,
pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy z historii i sztuki Szczecina przeprowadzona jest przez wykładowcę poprzez dialog ze studentem w celu ukierunkowania nauczania do poziomu studenta tak, aby uzyskać założone efekty zainteresowania podawaną przez wykładowcę wiedzą i przyswajania jej w jak największym stopniu.
Zaliczenia przedmiotu dokonuje się na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta a dotyczącej wybranego zabytku Szczecina, zagadnienia z historii miasta lub miasta pochodzenia studenta oraz obecności na wykładach.
Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Ma świadomość ważności wiedzy z zakresu historii i sztuki Szczecina i Pomorza Zachodniego w kształtowaniu poczucia przynależności do miejsca w którym żyje. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |