Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_B08_W01 | Student zna i rozumie działanie i zastosowanie mikroprocesorów i DSP, rozumie działanie portów, timera, systemu przerwań mikroprocesora. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_W12 | Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowników programowalnych oraz języków i metod ich programowania, zna procedury doboru i konfigurowania typowych urządzeń, w tym zakresie oraz ich zastosowania w nowoczesnych układach elektrycznych |
---|
EL_1A_W13 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania i symulacji |
EL_1A_W14 | Ma podstawową wiedzę na temat układów mikroprocesorowych oraz języków i technik ich programowania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podobieństwami i różnicami w budowie, programowaniu i zastosowaniu mikroprocesorów i procesorów sygnałowych do realizacji zadań przetwarzania danych i sterowania |
---|
C-2 | Rozbudzenie zainteresowania oraz ukształtowanie wstępnych umiejętności programowania mikroprocesorów i procesorów sygnałowych |
Treści programowe | T-W-6 | Procesor sygałowy: podobieństwa i różnice w stosunku do mikroprocesorów, obszar aplikacji. |
---|
T-W-7 | Budowa wewnętrzna procesorów sygnałowych Analog Devices z rodziny ADSP 218x oraz SHARC ADSP 21x6x. |
T-W-1 | Wstęp. Omówienie cech i budowy wewn. wybranych typów mikroprocesorów. |
T-W-3 | Wprowadzenie do programowania w asm i C wybranych wewnętrznych struktur mikroprocesora:
system przerwań. |
T-W-4 | Wybrane protokoły komunikacji szeregowej I2C i SPI. |
T-W-2 | Wprowadzenie do programowania w asm i C wybranych wewnętrznych struktur mikroprocesora:
porty, timer. |
T-W-9 | System timerów i przerwań. |
T-W-5 | Sterowanie z wykorzystaniem PWM (ang. Pulse-width modulation). |
T-W-8 | Programowanie procesorów sygnałowych z wykorzystaniem środowiska VisualDSP++, sterowanie flagami. |
Metody nauczania | M-2 | Demonstrację zrealizowanych algorytmów na procesorze |
---|
M-1 | Wykład z wykorzystaniem prezentacji |
M-3 | Stanowisko laboratoryjne: nauka programowania procesora |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wejściówki |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne umiejętności zrealizowania na procesorze zadanego algorytmu |
S-3 | Ocena formująca: Ocena pracy w zespole laboratoryjnym |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie działanie i zastosowanie mikroprocesorów i DSP, rozumie działanie portów, timera, systemu przerwań mikroprocesora. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |