Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami1
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy1
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu5
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku3
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.3
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4c.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
EL_3A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4c.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
EL_3A_U02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4c.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
EL_3A_K02C-1T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4c.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4c.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4c.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Carmine Gallo, The Presentation Genius of Steve Jobs, http://www.netviewer.com/en/, 2012, Featured white paper
  2. Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
  3. Strona internetowa Wirtualna Biblioteka Nauki, 2012, wbn.edu.pl

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
  2. Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012
  3. Strona internetowa Firmy Atlassian - oprogramowanie jira, 2012, http://www.atlassian.com/software/jira/overview
  4. Strona internetowa producenta oprogramowania dropbox, 2012, www.dropbox.com
  5. Strona internetowa firmy 37signals, producenta oprogramowania basecamp, 2012, http://basecamp.com/

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami1
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy1
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu5
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku3
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.3
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4c.1_W01Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4c.1_U01Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U02Posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4c.1_K01Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami
Metody nauczaniaM-2Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
3,5
4,0
4,5
5,0