Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Prawo energetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo energetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Doktorant zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa energetycznego w zakresie nauczania na I i II stopniu studów wyższych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami dostarczania paliw i energii oraz polityką energetyczną |
C-2 | Zapoznanie z zasadami przyznawania koncesji |
C-3 | Zaznajomienie z krajowym celem w zakresie oszczędnego gospodarowania energią |
C-4 | Zaznajomienie z zasadami sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz uzyskania uprawnień audytora efektywności energetycznej |
C-5 | Zapoznanie z zasadami uzyskania i umorzenia świadectwa efektywności energetycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Dostarczanie paliw i energii oraz polityka energetyczna | 2 |
T-W-2 | Urządzenia, instalacje, sieci i ich eksploatacja oraz koncesje i taryfy | 2 |
T-W-3 | Krajowy cel w zakresie oszczędnego gospodarowania energią oraz zadania jednostek sektora publicznego w zakresie efektywności energetycznej | 2 |
T-W-4 | Zasady sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz uzyskania uprawnień audytora efektywności energetycznej | 2 |
T-W-5 | Zasady uzyskania i umorzenia świadectwa efektywności energetycznej | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie, analiza i rozwiązywanie kazusów | 10 |
A-W-3 | Opracowywanie źródeł | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do następnych zajęć | 15 |
A-W-5 | Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiałów z wykładów | 10 |
A-W-6 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | Prezentacje i prace własne doktorantów |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena sposobu i metod zdobywania wiedzy i zdolności jej prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena sposobu rozumowania i wykorzystania zdobytej wiedzy - rozwiązywanie kazusów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F2a_W01 Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów. | EL_3A_W07 | — | C-4, C-3, C-5, C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F2a_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł | EL_3A_U07 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F2a_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | EL_3A_K04, EL_3A_K01, EL_3A_K05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F2a_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł | 2,0 | Nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł |
3,0 | Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F2a_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | 2,0 | Nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia |
3,0 | Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Czarnecka M., Ogłódek T., Prawo energetyczne - Komantarz, CH Beck, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Bogdanowicz ., Interes publiczny w prawie energetycznym UE, CH Beck, Warszawa, 2012
- Nowak B., Wewnętrzny rynek energii w Unii Europejskiej, CH Beck, Warszawa, 2009