Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Prawo pracy i przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Prawo pracy i przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Doktorant powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych instytucji prawnych oraz znajomość podstawowych zasad prawnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy1
T-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie2
T-W-3Ochrona pracy kobiet1
T-W-4Ewidencjonowana działalność gospodarcza2
T-W-5Działalność gospodarcza spółek osobowych2
T-W-6Działalność gospodarcza prowadzona przez spółki kapitałowe2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiałów z wykładów10
A-W-3Przygotowanie, analiza i rozwiązywanie kazusów10
A-W-4Opracowywanie źródeł10
A-W-5Przygotowanie prezentacji10
A-W-6Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F2b_W01
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
EL_3A_W06C-1, C-2, C-3T-W-1M-1S-1, S-2, S-3, S-4
EL_3A_F2b_W02
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
EL_3A_W06C-1, C-2, C-3T-W-1M-1S-1, S-2, S-3, S-4
EL_3A_F2b_W03
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
EL_3A_W06C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3, S-4
EL_3A_F2b_W04
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
EL_3A_W03C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2, S-3, S-4
EL_3A_F2b_W05
Zapoznanie doktorantów z ewidencjonowaną działalnością gospodarczą, działalnością gospodarczą spółek osobowych i kapitałowych
EL_3A_W06C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F2b_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
EL_3A_U07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2
EL_3A_F2b_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
EL_3A_U07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F2b_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
EL_3A_K01, EL_3A_K05, EL_3A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F2b_W01
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu prawa pracy i polityki socjalnej.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu bardzo dobrym.
EL_3A_F2b_W02
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa pracy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu bardzo dobrym.
EL_3A_F2b_W03
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu indywidualnych stosunków pracy.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu bardzo dobrym.
EL_3A_F2b_W04
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu bardzo dobrym.
EL_3A_F2b_W05
Zapoznanie doktorantów z ewidencjonowaną działalnością gospodarczą, działalnością gospodarczą spółek osobowych i kapitałowych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych
3,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu większym niż dobry
5,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F2b_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
EL_3A_F2b_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F2b_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
2,0Student nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Rączka K., Prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. A. Świątkowski, Polskie prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy1
T-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie2
T-W-3Ochrona pracy kobiet1
T-W-4Ewidencjonowana działalność gospodarcza2
T-W-5Działalność gospodarcza spółek osobowych2
T-W-6Działalność gospodarcza prowadzona przez spółki kapitałowe2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiałów z wykładów10
A-W-3Przygotowanie, analiza i rozwiązywanie kazusów10
A-W-4Opracowywanie źródeł10
A-W-5Przygotowanie prezentacji10
A-W-6Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_W01Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W06Ma podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu prawa pracy i polityki socjalnej.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_W02Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W06Ma podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa pracy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_W03Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W06Ma podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie
T-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu indywidualnych stosunków pracy.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_W04Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W03Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych ietycznych aspektów takich badań.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie
T-W-3Ochrona pracy kobiet
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_W05Zapoznanie doktorantów z ewidencjonowaną działalnością gospodarczą, działalnością gospodarczą spółek osobowych i kapitałowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W06Ma podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-4Ewidencjonowana działalność gospodarcza
T-W-5Działalność gospodarcza spółek osobowych
T-W-6Działalność gospodarcza prowadzona przez spółki kapitałowe
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych
3,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu większym niż dobry
5,0Student posiada wiedzę w zakresie ewidencjonowanej działalności gospodarczej oraz działalności gospodarczej spółek osobowych i kapitałowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U07Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
T-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie
T-W-3Ochrona pracy kobiet
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U07Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
T-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie
T-W-3Ochrona pracy kobiet
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F2b_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
EL_3A_K05Ma świadomość społecznej roli absolwenta studiów doktoranckich, a w szczególności rozumie potrzebę propagowania w społeczeństwie informacji dotyczących osiągnięć nauki i techniki.
EL_3A_K04Rozumie potrzebę udziału w tworzeniu społeczeństwa opartego na wiedzy, realizowanego przez angażowanie się w kształcenie specjalistów w zakresie dyscyplin Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Pojęcie, źródła i zasady prawa pracy
T-W-2Obowiązki pracownika i pracodawcy oraz wynagrodzenie
T-W-3Ochrona pracy kobiet
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
S-2Ocena formująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym