Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Emma Kusztina <Emma.Kusztina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-2Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
C-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy15
A-PD-2Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-3Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-4Przygotowanie niezbednych dokumentów w procesie dyplomowania.10
A-PD-5Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.30
540

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca - objasnienie lub wyjasnienie.
M-2Metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/11_W01
Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
I_2A_W07T2A_W04C-3, C-1, C-2M-2S-2, S-3, S-1, S-4
I_2A_D15/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
I_2A_W09T2A_W03, T2A_W07C-3M-3S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/11_U01
Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
I_2A_U01, I_2A_U04T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-3, C-1, C-2M-1S-1, S-4, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/11_W01
Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
I_2A_D15/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/11_U01
Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy15
A-PD-2Przygotowanie pracy magisterskiej.475
A-PD-3Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-4Przygotowanie niezbednych dokumentów w procesie dyplomowania.10
A-PD-5Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.30
540
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/11_W01Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
C-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-2Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-1Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/11_W02Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/11_U01Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U01Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
C-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-2Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca - objasnienie lub wyjasnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.