Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zatwierdzony temat pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie umiejętności doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego; sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej; metod badawczych pozwalających na realizację celu pracy; znaczenia wkładu pracy własnej dyplomanta w pracy magisterskiej; konieczności przeprowadzenia analizy osiągnięć światowych opisanych w literaturze naukowej w zakresie tematu pracy magisterskiej.8
T-P-2Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, wybranych narzędzi badawczych.18
T-P-3Omówienie etapów obrony pracy magisterskiej. Opis układu pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach z opiekunem pracy5
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład informacyjny
M-3Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac dyplomowych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania końcowego, w którym zostaną zdefiniowane podstawowe elementy pracy dyplomowej studenta.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność doboru narzędzi badawczych oraz definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych problemów badawczych.
I_2A_U04, I_2A_U05T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność doboru narzędzi badawczych oraz definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych problemów badawczych.
2,0Student nie jest w stanie sformułować celu, hipotez oraz zakresu swojej pracy dyplomowej
3,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy oraz zakres swojej pracy dyplomowej
3,5Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy i zakres pracy dyplomowej oraz ułożyć ogólny harmonogram pracy
4,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy oraz potrafi dobrać pozycje bibliograficzne adekwatne do poruszanych problemów
4,5Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne oraz jest w stanie dobrać metody badawcze najbardziej adekwatne do rozwiązania zagadnień poruszanych w pracy
5,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne i metody badawcze oraz jest w stanie wskazać w jaki sposób można zaadoptować wybrane metody, tak, żeby dokładniej odzwierciedlały charakterystykę problemów poruszanych w pracy

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego; sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej; metod badawczych pozwalających na realizację celu pracy; znaczenia wkładu pracy własnej dyplomanta w pracy magisterskiej; konieczności przeprowadzenia analizy osiągnięć światowych opisanych w literaturze naukowej w zakresie tematu pracy magisterskiej.8
T-P-2Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, wybranych narzędzi badawczych.18
T-P-3Omówienie etapów obrony pracy magisterskiej. Opis układu pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach z opiekunem pracy5
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/6_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność doboru narzędzi badawczych oraz definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych problemów badawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie umiejętności doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego.
Treści programoweT-P-1Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego; sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej; metod badawczych pozwalających na realizację celu pracy; znaczenia wkładu pracy własnej dyplomanta w pracy magisterskiej; konieczności przeprowadzenia analizy osiągnięć światowych opisanych w literaturze naukowej w zakresie tematu pracy magisterskiej.
T-P-2Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, wybranych narzędzi badawczych.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania końcowego, w którym zostaną zdefiniowane podstawowe elementy pracy dyplomowej studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac dyplomowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie sformułować celu, hipotez oraz zakresu swojej pracy dyplomowej
3,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy oraz zakres swojej pracy dyplomowej
3,5Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy i zakres pracy dyplomowej oraz ułożyć ogólny harmonogram pracy
4,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy oraz potrafi dobrać pozycje bibliograficzne adekwatne do poruszanych problemów
4,5Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne oraz jest w stanie dobrać metody badawcze najbardziej adekwatne do rozwiązania zagadnień poruszanych w pracy
5,0Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne i metody badawcze oraz jest w stanie wskazać w jaki sposób można zaadoptować wybrane metody, tak, żeby dokładniej odzwierciedlały charakterystykę problemów poruszanych w pracy