Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe
Sylabus przedmiotu Reinżyniering systemów informacyjnych i organizacji - Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Reinżyniering systemów informacyjnych i organizacji - Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Zarządzania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z przedmiotów: Ekonomia, Podstawy zarządzania, Inżynieria systemów informacyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia) |
C-2 | Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project | 4 |
T-A-2 | Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii | 6 |
T-A-3 | Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole) | 8 |
T-A-4 | Modelowanie systemu informacyjnego (O-model, P-model) | 8 |
T-A-5 | Modelowanie biznes-procesu w UML: praca indywidualna | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Istota reengineeringu. Podstawowe pojęcia i definicje | 2 |
T-W-2 | Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym | 2 |
T-W-3 | Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy | 2 |
T-W-4 | Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: znaczenie mapy biznes-procesów firmy w zarządzaniu. Model "as is", model "as will be" | 2 |
T-W-5 | Aspekty metodologiczne modelowania biznes- procesów: trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville) | 2 |
T-W-6 | Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych | 2 |
T-W-7 | Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: O-modelowanie | 2 |
T-W-8 | Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: P-modelowanie | 2 |
T-W-9 | Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie | 2 |
T-W-10 | Modelowanie systemów informacyjnych: P-modelowanie | 2 |
T-W-11 | Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design) | 2 |
T-W-12 | Rola wymogów do systemu informacyjnego, wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne | 2 |
T-W-13 | Dokument Software Requirement Specyfication - tworzenie we współpracy z użytkownikami SI | 2 |
T-W-14 | Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ADONIS) | 2 |
T-W-15 | Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Opracowanie projektów indywidualnych i przygotowanie prezentacji | 16 |
A-A-3 | Przygotowanie raportów końcowych z projektów zespołowych przy zastosowaniu MS Project | 4 |
A-A-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-A-5 | Udzał w zaliczeniu | 2 |
54 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 4 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Udzial w zaliczeniu | 2 |
A-W-5 | Przygotowanie projektu | 16 |
54 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej |
M-2 | metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego | I_2A_W02 | T2A_W08, T2A_W10 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_W02 student powinien być w stanie wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | I_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W07 | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-10, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_W03 student powinien być w stanie dobierać metody i technologie informatyczne wspomagające reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych | I_2A_W06 | T2A_W07 | C-1, C-2 | T-W-12, T-W-15, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-14, T-A-1, T-W-13 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować procesy gospodarcze i analizować je oraz decydować o niezbędności ich przeprojektowania i niezbędności odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej | I_2A_U02, I_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11 | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_U02 umie korzystać z metod i narzędzi wspomagających reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody analizy systemowej, metody projektowania SI, ADONIS) | I_2A_U12, I_2A_U10 | T2A_U07, T2A_U09, T2A_U14, T2A_U18 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-W-11, T-W-14, T-W-13, T-W-9, T-W-15, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_U03 Umie korzystać z oprogramowania wspomagającego planowanie projektu związanego zreengineeringiem procesów gospodarczych i systemów informacyjnych (MS Project) | I_2A_U10 | T2A_U09, T2A_U18 | C-1, C-2 | T-W-14, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_U04 potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych | I_2A_U03 | T2A_U02, T2A_U03 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajć student nabędzie następujace postawy: kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych | I_2A_K06 | T2A_K06 | C-2, C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-10, T-W-1, T-W-11, T-W-5, T-W-9, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
I_2A_D16/O3/1-1_K02 postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu | I_2A_K05, I_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05 | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-10, T-W-9, T-W-12, T-W-5, T-W-1, T-W-11, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego | 2,0 | Student nie jest w stanie zdefiniować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego |
3,0 | Student jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego | |
3,5 | Student był pasywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego | |
4,0 | Student był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego | |
4,5 | Student był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego. Zna klasyfikację problemów wg Simona i Newella | |
5,0 | Student był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego. Zna klasyfikację problemów wg Simona i Newella. Zna sposoby rozwiazywania problemów o różnym stopniu strukturyzacji | |
I_2A_D16/O3/1-1_W02 student powinien być w stanie wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | 2,0 | Student nie brał udzału w wykładach, nie jest w stanie przedstawić typy i wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego |
3,0 | Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, nie zna wszystkich typów modeli i słabo wyjaśnia znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | |
3,5 | Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, mało uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie przedstawić niektóre z typów modeli, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | |
4,0 | Student brał udzał we większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | |
4,5 | Student brał udzał we wszystkich wykładach, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | |
5,0 | Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić wszystkie typy modelów, wyjaśnić znaczenie wszystkich modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego | |
I_2A_D16/O3/1-1_W03 student powinien być w stanie dobierać metody i technologie informatyczne wspomagające reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych | 2,0 | Student nie brał udziału w wykładach, nie jest w stanie wymienić, scharakteryzować i dobrać metody i narzędzia wspomagające reengineering |
3,0 | Student brał udziału w mniejszości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering, | |
3,5 | Student brał udzał w większości wykładów, ale nie był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać część z nich, ale nie jest w stanie scharakteryzować | |
4,0 | Student brał udzał w większościwykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić większość z przedstawionych na wykładach metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać główną część z nich, ale robi nieiwlkie błędy przy ich scharakteryzowaniu | |
4,5 | Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z pzredstawionych na wykładach metody i narzędzia wspomagające reengineering, jest w stanie prawidłowo je dobrać oraz jest w stanie dokładnie je scharakteryzować | |
5,0 | Student brał udzał we wszstkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach metody i narzędzia wspomagające reengineering, jest w stanie prawidłowo je dobrać i dokładnie je scharakteryzować |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować procesy gospodarcze i analizować je oraz decydować o niezbędności ich przeprojektowania i niezbędności odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej | 2,0 | Student nie posiada umiejętności modelowania biznes-procesów w UML, ich analizowania, decydowania o niezbędności ich preprojektowania i wprowadzenia odpowiednich zmiany do SI, nie złożył projektu indywidualnego |
3,0 | Student posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania oraz podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania i wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów | |
3,5 | Student posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy | |
4,5 | Student posiada bardzo dobre umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności modelowania i analizowania procesów gospodarczych w UML, podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędów | |
I_2A_D16/O3/1-1_U02 umie korzystać z metod i narzędzi wspomagających reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody analizy systemowej, metody projektowania SI, ADONIS) | 2,0 | Student nie posiada umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS )wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, nie złożyłł projektu indywidualnego |
3,0 | Student posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagajacych reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów | |
3,5 | Student posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes- procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy | |
4,5 | Student posiada bardzo dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering przy modelowaniu biznes-procesów i SI, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejetności korzystania z metod analizy systemowej i projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędw | |
I_2A_D16/O3/1-1_U03 Umie korzystać z oprogramowania wspomagającego planowanie projektu związanego zreengineeringiem procesów gospodarczych i systemów informacyjnych (MS Project) | 2,0 | Student nie posiada umiejętności korzystania z oprogramowania MS Project |
3,0 | Student umie korzystać z mnieszej części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta.Udział w sporządzeniu dokumentacji projektowej w MS Project jest mały | |
3,5 | Student umie korzystać z większej części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta. Udział w sporządzeniu dokumentacji projektowej w MS Project jest średni | |
4,0 | Student umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta i struktury zasobów. Udział w sporządzeniu dokumentacji projektowej w MS Project jest znaczny | |
4,5 | Student umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów. Udział w sporządzeniu dokumentacji projektowej w MS Project jest znaczny | |
5,0 | Student umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów, sporządzeniu budżetu. Przy sporządzeniu dokumentacji projektowej w MS Project występował jako lider projektu | |
I_2A_D16/O3/1-1_U04 potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/1-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajć student nabędzie następujace postawy: kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych | 2,0 | Nie jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny przy doskonaleniu biznes-procesów i systemów informacyjnych |
3,0 | jest zdolny do postrzegania problemów w biznes-procesach i systemach informacyjnych, wykorzystuje mniejszą części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny w procesie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych | |
3,5 | jest zdolny do postrzegania problemów w biznes-procesach i systemach informacyjnych, wykorzystuje większą części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny w procesie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych | |
4,0 | jest zdolny do postrzegania problemów w biznes-procesach i systemach informacyjnych, wykorzystuje zdobyte wiedzę i umiejętności w sposób kreatywny w procesie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych | |
4,5 | Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny oraz do syntezy i wyrażania wiedzy, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązań reengineeringowych i wykorzystania odmiennego sposobu organizowania działalności w biznes-procesach i ligistyki informacyjnej | |
5,0 | Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny oraz do syntezy i wyrażania wiedzy, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązań reengineeringowych i wykorzystania odmiennego sposobu organizowania działalności w biznes-procesach i logistyki informacyjnej w SI | |
I_2A_D16/O3/1-1_K02 postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu | 2,0 | student nie potrafi postepować zgodnie z przedstawionymi na wykładach zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu |
3,0 | student potrafi postepować zgodnie z wybranymi przedstawionymi na wykładach zasadami metodologicznymi, ale nie uwzględnia zasad etycznych w projektach reengineeringu | |
3,5 | student potrafi postepować zgodnie z wybranymi przedstawionymi na wykładach zasadami metodologicznymi, zasady etyczne wykorzystuje w projektach reengineeringu w sposób ograniczony | |
4,0 | student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie z większoszcią przedstawionych na wykładach zasad metodologicznych i zgodnie z zasadami etycznymi | |
4,5 | student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie z przedstawionymi na wykładach zasadami metodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi | |
5,0 | student w projektach reengineeringu postępuje jako lider projektu, zgodnie z przedstawionymi na wykładach zasadami metodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi |
Literatura podstawowa
- Hammer M, Champy j., Reengineering the corporation. A manifesto for business revolution., Harper Business, Warszawa, 1997
- Peppard J., Rowland Ph., Reengineering, Gebethner&Ska, Warszawa, 2007
- Manganelly R., Klein M., Reengineering - metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa, 2008
- Phleger Sh.L., Atlee J.M., Software engineering. Theory and practice, Prentice Hall, 2006
- Stevens P., UML. Inżynieria oprogramowania. Wyd. II, Helion, 2007
- Wrycza S., Marcinkowski B., Wyrzykowski K., Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informacyjnych, Helion, 2006
- Booch G., Rumbaugh J., Jakobson I., UML - Przewodnik użytkownika, WNT, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Pod red Kasprzaka T., Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu., Difin, Warszawa, 2005