Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi

Sylabus przedmiotu Platformy handlu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Platformy handlu elektronicznego
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,25zaliczenie
projektyP2 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza porównawcza wybranych platform handlu elektronicznego2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego2
T-L-3Dostosowanie systemu handlu elektronicznego do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy2
T-L-4Wykorzystanie systemów marketingu elektronicznego w handlu elektronicznym3
T-L-5Integracja platform sprzedaży z systemami zewnętrznymi2
T-L-6Optymalizacja sklepów internetowych2
T-L-7Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych2
15
projekty
T-P-1Wybór sektora handlu elektronicznego2
T-P-2Założenia projektowe do budowy systemu dedykowanego2
T-P-3Projekt funkcjonalny systemu2
T-P-4Integracja metod analitycznych w systemie2
T-P-5Projekt integracji systemu z wybranymi interfejsami API2
T-P-6Opracowanie prototypu systemu5
15
wykłady
T-W-1Ewolucja systemów handlu elektronicznego2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego B2B2
T-W-4Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych3
T-W-5Systemy płatności elektronicznych2
T-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI2
T-W-7Systemy rekomendujące i metody analityczne2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z laboratoriów7
A-L-4Przygotowanie się do laboratoriów4
28
projekty
A-P-1Udział w zajęciach projektowych15
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-P-3Praca samodzielna w ramach zadania projektowego8
A-P-4Przygotowanie prezentacji2
27
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Konsultacje do wykładu1
A-W-4Egzamin2
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/3_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
I_2A_W10, I_2A_W07, I_2A_W04T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1, C-3, C-2, C-4T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
I_2A_D15/3_W02
Wiedza w zakresie programowania i wdrażania systemów i platform handlu elektronicznego
I_2A_W06, I_2A_W09T2A_W03, T2A_W07C-1, C-4, C-3, C-2T-P-6, T-P-1, T-L-6, T-L-7, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-P-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/3_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania platform handlu elektronicznego
I_2A_U14, I_2A_U06T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-3, C-4, C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-2, M-1S-2, S-1
I_2A_D15/3_U02
Umiejętność programowania systemów handlu elektronicznego
I_2A_U14, I_2A_U08, I_2A_U09T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-1, C-4, C-3T-L-2, T-P-6, T-L-3, T-L-7, T-P-5, T-W-6, T-P-3, T-P-1, T-L-6, T-L-5, T-P-2, T-W-7, T-L-1, T-P-4, T-L-4M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/3_K01
Kompetencje w zakresie systemów handlu elektronicznego
I_2A_K06, I_2A_K04T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-4, C-3, C-1, C-2T-L-5, T-P-6, T-L-2, T-W-2, T-W-6, T-L-6, T-P-3, T-L-3, T-W-3, T-P-1, T-W-7, T-L-7, T-W-1, T-L-1, T-W-4, T-L-4, T-P-4, T-W-5, T-P-2, T-P-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/3_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego.
3,5Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących.
5,0Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego.
I_2A_D15/3_W02
Wiedza w zakresie programowania i wdrażania systemów i platform handlu elektronicznego
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego.
3,5Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących.
5,0Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/3_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania platform handlu elektronicznego
2,0Nie umie wdrażać systemów handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym.
3,5Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego.
4,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb.
4,5Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący.
5,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności.
I_2A_D15/3_U02
Umiejętność programowania systemów handlu elektronicznego
2,0Nie umie wdrażać systemów handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym.
3,5Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego.
4,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb.
4,5Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący.
5,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/3_K01
Kompetencje w zakresie systemów handlu elektronicznego
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B. Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007
  3. Ash T., Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja, Helion, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Karwatka T., Sadulski D., E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa, 2009
  2. Kalbach J., Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny, Helion, Warszawa, 2008
  3. Krug S., Przetestuj ją sam! Steve Krug o funkcjonalności stron internetowych, Helion, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza porównawcza wybranych platform handlu elektronicznego2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego2
T-L-3Dostosowanie systemu handlu elektronicznego do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy2
T-L-4Wykorzystanie systemów marketingu elektronicznego w handlu elektronicznym3
T-L-5Integracja platform sprzedaży z systemami zewnętrznymi2
T-L-6Optymalizacja sklepów internetowych2
T-L-7Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór sektora handlu elektronicznego2
T-P-2Założenia projektowe do budowy systemu dedykowanego2
T-P-3Projekt funkcjonalny systemu2
T-P-4Integracja metod analitycznych w systemie2
T-P-5Projekt integracji systemu z wybranymi interfejsami API2
T-P-6Opracowanie prototypu systemu5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ewolucja systemów handlu elektronicznego2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego B2B2
T-W-4Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych3
T-W-5Systemy płatności elektronicznych2
T-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI2
T-W-7Systemy rekomendujące i metody analityczne2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z laboratoriów7
A-L-4Przygotowanie się do laboratoriów4
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach projektowych15
A-P-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-P-3Praca samodzielna w ramach zadania projektowego8
A-P-4Przygotowanie prezentacji2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Konsultacje do wykładu1
A-W-4Egzamin2
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/3_W01Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego
Treści programoweT-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI
T-W-1Ewolucja systemów handlu elektronicznego
T-W-4Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego B2B
T-W-5Systemy płatności elektronicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego.
3,5Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących.
5,0Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/3_W02Wiedza w zakresie programowania i wdrażania systemów i platform handlu elektronicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
Treści programoweT-P-6Opracowanie prototypu systemu
T-P-1Wybór sektora handlu elektronicznego
T-L-6Optymalizacja sklepów internetowych
T-L-7Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych
T-P-4Integracja metod analitycznych w systemie
T-P-5Projekt integracji systemu z wybranymi interfejsami API
T-P-2Założenia projektowe do budowy systemu dedykowanego
T-P-3Projekt funkcjonalny systemu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z platformami handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego.
3,5Zna w stopniu dostatecznym pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna podstawowe technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego. Zna sektory wykorzystania systemów handlu elektronicznego i umie je scharakteryzować.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego oraz metody stosowane w systemach rekomendujących.
5,0Zna bardzo dobrze pojęcia związane z platformami handlu elektronicznego i ma szeroką wiedzę na temat ich zastosowań. Zna technologie wykorzystywane w handlu elektronicznego, metody stosowane w systemach rekomendujących oraz metody optymalizacji systemów handlu elektronicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/3_U01Umiejętność instalacji i wdrażania platform handlu elektronicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
Treści programoweT-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego B2B
T-W-1Ewolucja systemów handlu elektronicznego
T-W-5Systemy płatności elektronicznych
T-W-4Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych
T-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie wdrażać systemów handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym.
3,5Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego.
4,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb.
4,5Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący.
5,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/3_U02Umiejętność programowania systemów handlu elektronicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
Treści programoweT-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego
T-P-6Opracowanie prototypu systemu
T-L-3Dostosowanie systemu handlu elektronicznego do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy
T-L-7Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych
T-P-5Projekt integracji systemu z wybranymi interfejsami API
T-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI
T-P-3Projekt funkcjonalny systemu
T-P-1Wybór sektora handlu elektronicznego
T-L-6Optymalizacja sklepów internetowych
T-L-5Integracja platform sprzedaży z systemami zewnętrznymi
T-P-2Założenia projektowe do budowy systemu dedykowanego
T-W-7Systemy rekomendujące i metody analityczne
T-L-1Analiza porównawcza wybranych platform handlu elektronicznego
T-P-4Integracja metod analitycznych w systemie
T-L-4Wykorzystanie systemów marketingu elektronicznego w handlu elektronicznym
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie wdrażać systemów handlu elektronicznego.
3,0Zna w stopniu dostatecznym technologie stosowane w handlu elektronicznym.
3,5Umie zainstalować i skonfigurować w stopniu podstawowym system handlu elektronicznego.
4,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb.
4,5Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący.
5,0Umie zainstalować i skonfigurować system handlu elektronicznego pod kątem wybranej firmy. Umie wykorzystać funkcje zaawansowane systemu i dostosować do konkretnych potrzeb. Umie zintegrować z system rekomendujący. Umie zoptymalizować system handlu elektronicznego pod kątem zwiększania jego efektywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/3_K01Kompetencje w zakresie systemów handlu elektronicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji platform handlu elektronicznego
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów handlu elektronicznego
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego
C-2Zapoznanie studentów z architekturami systemów handlu elektronicznego
Treści programoweT-L-5Integracja platform sprzedaży z systemami zewnętrznymi
T-P-6Opracowanie prototypu systemu
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-6Elektroniczna wymiana danych i systemy EDI
T-L-6Optymalizacja sklepów internetowych
T-P-3Projekt funkcjonalny systemu
T-L-3Dostosowanie systemu handlu elektronicznego do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy
T-W-3Platformy handlu elektronicznego B2B
T-P-1Wybór sektora handlu elektronicznego
T-W-7Systemy rekomendujące i metody analityczne
T-L-7Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych
T-W-1Ewolucja systemów handlu elektronicznego
T-L-1Analiza porównawcza wybranych platform handlu elektronicznego
T-W-4Marketing elektroniczny i promocja sklepów internetowych
T-L-4Wykorzystanie systemów marketingu elektronicznego w handlu elektronicznym
T-P-4Integracja metod analitycznych w systemie
T-W-5Systemy płatności elektronicznych
T-P-2Założenia projektowe do budowy systemu dedykowanego
T-P-5Projekt integracji systemu z wybranymi interfejsami API
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.