Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | inżynieria oprogramowania | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej | 10 |
A-S-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/9_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | I_2A_U07, I_2A_U13, I_2A_U16 | T2A_U05, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18 | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/9_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | 2,0 | brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej | |
3,5 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy | |
4,5 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy | |
5,0 | student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadań pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | student nie potrafi sformułować tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej | |
3,5 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracować szczegółowy spis treści pracy | |
4,5 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy | |
5,0 | student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy, oraz opracować szczegółowy harmonogram realizacji zadań pracy dyplomowej |