Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
Sylabus przedmiotu Architektura informacji w serwisach internetowych - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architektura informacji w serwisach internetowych - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw tworzenia serwisów internetowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z rolą architektury informacji w serwisach internetowych oraz jej elementami skladowymi |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów architektury informacji, takich jak: systemy organizacyjne, etykietowania, nawigacyjne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza serwisów internetowych pod kątem elementów architektury informacji | 2 |
T-L-2 | Definiowanie wymagań (użytkowników, właściciela) oraz określenie celów serwisu internetowego | 1 |
T-L-3 | Projektowanie systemu organizacyjnego serwisu internetowego | 2 |
T-L-4 | Zaliczenie zajęć laboratoryjnych | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i elementy architektury informacji. | 1 |
T-W-2 | Systemy organizacyjne | 2 |
T-W-3 | Systemy etykietowania | 2 |
T-W-4 | Systemy nawigacyjne | 2 |
T-W-5 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 15 |
A-L-3 | Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w parach) | 12 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 9 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania elementów składowych architektury informacji w serwisach internetowych | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_U01 Student umie wykonać projekt architektury informacji dla tworzonego serwisu internetowego | — | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-1 |
ZIP_1A_null_U02 Student umie prowadzić zespołowe prace projektowe z zakresu elementów architektury informacji | — | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_K01 Student ma świadomość roli jaką pełni architektura informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych | — | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-L-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania elementów składowych architektury informacji w serwisach internetowych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych oraz nie zna głównych systemów architektury informacji |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz ogólnie scharakteryzować ich elementy | |
4,0 | Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi wymienić główne systemy architektury informacji oraz dokładnie scharakteryzować ich elementy | |
4,5 | Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji | |
5,0 | Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania architektury informacji w serwisach internetowych, potrafi szczegółówo scharakteryzować ich elementy, zna metodologię projektowania architektury informacji, potrafi zaproponować i uzasadnić dobór danego rozwiązania metodologicznego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_U01 Student umie wykonać projekt architektury informacji dla tworzonego serwisu internetowego | 2,0 | Student nie wykona projektu wszyskich systemów tworzących architekturę informacji dla serwisu internetowego |
3,0 | Student wykona ogólny projekt poszczególnych (wszystkich) systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego | |
3,5 | Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie | |
4,0 | Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne | |
4,5 | Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika) | |
5,0 | Student wykona projekt poszczególnych systemów tworzących architekturę informacji serwisu internetowego, wszystkie wymagane podpunkty projektu zostaną prawidłowo wykonane i szczegółowo opisane (tekst oraz grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodologią) | |
ZIP_1A_null_U02 Student umie prowadzić zespołowe prace projektowe z zakresu elementów architektury informacji | 2,0 | Student nie wykonał zespołowego projektu architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego |
3,0 | Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać swój wkład w realizację projektu i uzasadnić zasady podziału prac | |
3,5 | Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi wskazać i ogólnie scharakteryzować zakres wykonanych przez siebie prac projektowych w poszczególnych jego etapach oraz uzasadnić zasady podziału prac | |
4,0 | Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), uzasadnić zasady podziału prac | |
4,5 | Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole | |
5,0 | Student wykonał zespołowy projekt architektury informacji dla wybranego serwisu internetowego, potrafi szczegółowo scharakteryzować wykonane przez siebie prace projektowe (cele, przyjęte rozwiązania metodyczne, użyte narzędzia), potrafi wyjaśnić zakres prac projektowych zrealizowanych przez pozostałych członków zespołu, potrafi uzasadnić zasady podziału prac, omówi zasady realizacji zespołowego projektu architektury informacji, sposoby komunikacji w zespole, potrafi w zespole dobrze zaprezentować cały projekt, w tym dokładnie realizowaną przez siebie część |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_K01 Student ma świadomość roli jaką pełni architektura informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych |
3,0 | Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji | |
4,0 | Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych systemów architektury informacji | |
4,5 | Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych | |
5,0 | Student rozumie znaczenie architektury informacji w zespołowym projektowaniu użytecznych serwisów internetowych, potrafi szczegółowo omówić zasady projektowania poszczególnych systemów architektury informacji oraz ich wpływu na użyteczność serwisów internetowych, ma świadomość potrzeb ciągłego monitorowania i ew. modyfikacji architektury informacji |
Literatura podstawowa
- Louis Rosenfeld, Peter Morville, Architektura informacji w serwisach internetowych, Helion, Gliwice, 2003
Literatura dodatkowa
- June Cohen, Serwisy WWW. Projektowanie, tworzenie i zarządzanie, Helion, Gliwice, 2004
- Jakob Nielsen, Hoa Loranger, Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Helion, Gliwice, 2007