Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zatwierdzone tematy i opiekunowie prac dyplomowych zgodnie z regulaminem studiów i zasadami procesu dyplomowania na WI ZUT/WIMiM ZUT |
W-2 | Zatwierdzone tematy i opiekunowie prac dyplomowych zgodnie z regulaminem studiów i zasadami procesu dyplomowania na WIZUT. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej |
C-2 | zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy inżynierskiej i procesem dyplomowania |
C-3 | samodzielne rozwiązanie problemu inżynierskiego, bedącego przedmiotem pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie tematów prac dyplomowych. opracowanie przeglądu literatury, zdefiniowanie problemu. Dwie kolejne prezentacje przez studentów: stopnia zaoawnsowania realizcji pracy, harmonogramu jej realizacji, celu, zakresu, spisu treści, opisu bazy literaturowej i badawczej niezbędnej do zrealizowania pracy. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział studenta w zajęciach kontaktowych | 10 |
A-P-2 | Przygotowanie dwóch prezentacji przez studenta z zakresu tematu pracy zgodnie z treścią zajęć kontaktowych | 15 |
A-P-3 | Konsultacje indywidulane z opiekunem pracy | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena terminowości wykonania praca dyplomowej oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_C/19_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | ZIP_1A_W16, ZIP_1A_W15 | T1A_W04, T1A_W05 | — | C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/19_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | — | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_C/19_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników | ZIP_1A_U17 | T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/19_U02 Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej (spisy rzeczy, odsyłacze). | — | — | — | — | — | — | — |
ZIP_1A_C/19_U03 Patrafi zaprezentować zakres pracy, jej cel, spis treści, bazę laboratoryjną, badawczą i literaturową związaną z realizacją pracy | ZIP_1A_U16 | T1A_U04, T1A_U13 | InzA_U05 | C-3, C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
ZIP_1A_C/19_U04 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | ZIP_1A_U21 | T1A_U05 | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_C/19_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | 2,0 | nie potrafi wskazać sposobu realizacji tematu pracy dyplomowej na poziomie conajmniej dostatecznym, niewłaściwie zaprezentował zakres, harmonogram i sposób realizacji pracy |
3,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu minimalnym - poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
3,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
4,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
4,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu nietypowym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
5,0 | Student zaprezentował twórcze rozwiązanie problemu podjętego w pracy dyplomowej, poprawnie określił harmonogram jej realizacji w szczególach, ma zgromadzony materiał bibliograficzny do realizacji pracy dyplomowej | |
ZIP_1A_C/19_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | 2,0 | nie zna zasad procesu dyplomowania |
3,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna ólne ogzasady pisania pracy inzynierskiej w zarysie | |
3,5 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inżynierskiej w zarysie | |
4,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inzynierskiej w stopniu dobrym, potrafi wskazać przykład poprawnego ich zastosowania | |
4,5 | na wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi wskazać błedy w ich zastosowaniu | |
5,0 | zna wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi je zastosować |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_C/19_U01 Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników | 2,0 | brak takiej umiejetości |
3,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami) | |
3,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu, spis rzeczy) | |
4,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania) | |
4,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
5,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
ZIP_1A_C/19_U03 Patrafi zaprezentować zakres pracy, jej cel, spis treści, bazę laboratoryjną, badawczą i literaturową związaną z realizacją pracy | 2,0 | brak takiej umiejetości |
3,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami) | |
3,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, rozwiazanie typowe problemu, spis rzeczy) | |
4,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania) | |
4,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
5,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiazania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiazanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyka pracy, analiza porównawcza pracy wzgledem innych prac i literatury) | |
ZIP_1A_C/19_U04 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | 2,0 | nie potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej |
3,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej | |
3,5 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i dodatkowej do napisania pracy dyplomowej | |
4,0 | potrafi opracować nie tylko spisu literatury podstawowej i dodatkowej do napisania pracy dyplomowej ale potrafi także przeprowadzić krytyczną analizę wskazanej literatury | |
4,5 | potrafi opracować nie tylko spisu literatury podstawowej i dodatkowej do napisania pracy dyplomowej, potrafi także przeprowadzić krytyczną analizę wskazanej literatury oraz potrafi opisać tę literaturę zgodnie z normą | |
5,0 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i dodatkowej do napisania pracy dyplomowej, potrafi także przeprowadzić wnikliwą krytyczną analizę wskazanej literatury oraz potrafi opisać tę literaturę zgodnie z normą |
Literatura podstawowa
- Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Wyd. Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998