Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie projektami i innowacjami

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność zarządzanie projektami i innowacjami
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie koncepcji pracy dyplomowej zgodnie z specjalnoscia i wymaganiami prawnymi.
C-2Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej
C-3Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-4Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych
C-5Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-6Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KIZ
C-7Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych
C-8Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich
C-9Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).12
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
A-S-3Udział w konsultacjach z opiekunem pracy2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
M-2Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. Dyskusja w czasie zajęc, prezentacja uzyskanych wyników.
M-3dyskusja w czasie zajęc , prezentacja uzyskanych wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/09_W01
Ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
ZIP_2A_W01, ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W07T2A_W01, T2A_W05, T2A_W07C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U03, ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U09, ZIP_2A_U11, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U18T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U19C-9

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/09_W01
Ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).12
12

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
A-S-3Udział w konsultacjach z opiekunem pracy2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/09_W01Ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W01ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej
C-3Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-4Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych
C-5Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-6Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KIZ
C-7Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych
C-8Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich
C-9Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/09_U01Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
ZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U18potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-9Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej