Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Warsztaty menadżerskie - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Warsztaty menadżerskie - Przedmiot obieralny IV
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiedzę w zakresie podstaw zarządzania
W-2Student posiada wiedzę w zakresie zarządzania personelem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie celów, założeń i metod zarządzania kompetencjami
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
C-3Poznanie uwarunkowań i metod wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
C-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem - analiza przykładów.2
T-L-2Definiowanie kompetncji. Budowa macierzy kompetencyjnej dla wybranych organizacji4
T-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników4
T-L-4Badanie kultury organizacji2
T-L-5Projekt systemu komunikacji wewnętrznej wspierającego zarządzanie kompetencjami3
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i cechy modelu zarządzania kompetencjami2
T-W-2Diagnoza, pomiar i definiowanie kompetencji2
T-W-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu oraz projektowaniu ścieżek kariery pracowników4
T-W-4Kulturowe aspekty wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy2
T-W-5Rola komunikacji wewnętrznej w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego2
T-W-6Rozwiązywanie konfliktów w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy2
T-W-7Rola szkoleń wewnętrznych w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotui przygotowanie zadań17
32
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie do zaliczenia końcowego12
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład kowersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna - metoda projektów
M-5Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
M-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Obserwowanie studentów w trakcie pracy grupowej i pomiar zadowolenia z uczestnictwa w pracy grupowej
S-3Ocena podsumowująca: Test wiedzy na zakończenie kursu z Warsztatów menadżerskich

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/4/5_W01
Student opisuje różnice pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach
ZIP_1A_W16T1A_W05C-1T-W-1M-2S-3
ZIP_1A_O/4/5_W02
Student potrafi rozpoznać uwarunkowania wdrażania modelu kompetencyjnego do praktyki przedsiębiorstw
ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W12, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08InzA_W02, InzA_W03C-3, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4M-2S-1
ZIP_1A_O/4/5_W03
Student potrafi definiować kompetencje oraz charakteryzować profle kompetencyjne
ZIP_1A_W15T1A_W04C-4, C-2T-W-2, T-L-1M-5, M-6S-1
ZIP_1A_O/4/5_W04
Student charakteryzuje specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zarządzania personelem
ZIP_1A_W15T1A_W04C-2T-L-3, T-W-4M-4, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/4/5_U01
Student przygotowuje opisy wybranych kompetencji
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U27T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2, C-4T-W-2, T-L-1M-6, M-5S-1
ZIP_1A_O/4/5_U02
Student posługuje się pojęciem kompetencji do opracowania projektu kampanii rekrutacyjnej do przedsiębiorstwa
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U27T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2, C-4T-W-3M-6, M-3, M-4S-1
ZIP_1A_O/4/5_U03
Student wykorzystuje koncepcję kompetencyjną do zaprojektowania systemu oceniania pracowników
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U12T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2, C-4T-L-3M-4, M-6, M-3S-1
ZIP_1A_O/4/5_U04
Student korzysta z wiedzy o kompetencjach do zaprojektowania systemu motywacyjnego przedsiębiorstwa
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U12T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2T-L-3M-3, M-4, M-6S-1
ZIP_1A_O/4/5_U05
Student sporządza projekt ścieżki kariery oraz przygotowuje projekt doskonalenia wybranych kompetencji
ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2, C-4T-L-3, T-W-7M-3, M-4, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/4/5_K01
Student doskonali kompetencje w zakresie pracy grupowej i wystapień publicznych
ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05C-4T-W-4, T-L-5M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/4/5_W01
Student opisuje różnice pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach
2,0Student nie potrafi podać różnic pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach.
3,0Student podaje tylko niektóre różnice pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach.
3,5Student podaje najważniejsze różnice pomiędzy obu modelami.
4,0Student potrafi podać wszystkie różnice pomiędzy obu modelami.
4,5Student potrafi określić tylko niektóre zalety i wady obu modeli.
5,0Student potrafi wskazać wszystkie zalety i wady obu modeli w praktyce zarządzania personelem w przedsiębiorstwie.
ZIP_1A_O/4/5_W02
Student potrafi rozpoznać uwarunkowania wdrażania modelu kompetencyjnego do praktyki przedsiębiorstw
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnych uwarunkowań w procesie wdrażania modelu zarzadzania personelem opartego na kompetencjach.
3,0Student poprawnie charakteryzuje tylko niektóre uwarunkowania wdrażania modelu kompetencyjnego do praktyki zarzadzania przedsiębiorstwem.
3,5Student poprawnie charakteryzuje wszystkie uwarunkowania modelu kompetencyjnego do firmy.
4,0Student charakteryzuje potencjalne źródła oporów pracowników wobec modelu kompetencyjnego.
4,5Student potrafi opracować założenia koncepcji wdrożeniowej modelu kompetencyjnego
5,0Student potrafi opracować koncepcję wdrożeniową modelu kompetencyjnego do firmy.
ZIP_1A_O/4/5_W03
Student potrafi definiować kompetencje oraz charakteryzować profle kompetencyjne
2,0Student nie potrafi podać definicji kompetencji.
3,0Student poprawnie definiuje tylko niektóre elementy kompetencji dla wybranego stanowiska pracy.
3,5Student poprawnie definiuje wszystkie elementy kompetencji dla wybranego stanowiska pracy.
4,0Student potrafi zdefiniować profil kompetencyjny dla wybranego stanowiska pracy.
4,5Student potrafi uzasdnić celowość wyboru kompetencji i budowy profilu kompetencyjnego.
5,0Student potrafi zdefiniowwać macierz kompetencji dla wybranego przedsiębiorstwa.
ZIP_1A_O/4/5_W04
Student charakteryzuje specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zarządzania personelem
2,0Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki wykorzystania modelu kompetencyjnego w rżadnym obszarze zzl.
3,0Student potrafi scharakteryzowwać specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w jednym, wybranym obszarze zzl.
3,5Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w niektórych obszarach zzl.
4,0Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego we wszystkich obszarach zzl.
4,5Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zzl w firmach należących do różnych branż.
5,0Student potrafi porównać specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zzl w firmach należących do różnych branż.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/4/5_U01
Student przygotowuje opisy wybranych kompetencji
2,0Student nie potrafi dokonać opisu wybranej kompetencji.
3,0Student poprawnie opisuje tylko niektóre elementy wybranej kompetencji.
3,5Student poprawnie opisuje wszystkie elementy wybranej kompetencji.
4,0Student poprawnie przygotowuje elementy opisu różnych kompetencji.
4,5Student potrafi opracować model kompetencyjny dla przedsiębiorstwa i przygotować opisy wszystkich kompetencji .
5,0Student potrafi opracować model kompetencyjny dla wybranego przedsiębiorstwa, przygotować opisy wszystkich kompetencji i uzasadnić dokomnany wybór.
ZIP_1A_O/4/5_U02
Student posługuje się pojęciem kompetencji do opracowania projektu kampanii rekrutacyjnej do przedsiębiorstwa
2,0Student nie potrafi omówić specyfiki podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
3,0Student potrafi omówić specyfikę podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy i porównać go z tradycyjnym modelem rekrutacji.
3,5Student potrafi wykorzystać tylko niektóre techniki i metody diagnozy kompetencji w procesie rekrutacji do firmy.
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie techniki i metody diagnozy kompetencji w procesie rekrutacji do dirmy.
4,5Student opracowuje projekt wykorzystania podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
5,0Student wykorzystuje specyfikę przedsiębiorstwa w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
ZIP_1A_O/4/5_U03
Student wykorzystuje koncepcję kompetencyjną do zaprojektowania systemu oceniania pracowników
2,0Student nie potrafi wskazać specyfiki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
3,0Student właściwie charakteryzuje specyfikę podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
3,5Studen potrafi wykorzystać tylko niektóre techniki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie znane i stosowane w praktyce zzl techniki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
4,5Student potrafi opracować projekt systemu oceniania pracowników oparty na kompetencjach.
5,0Student potrafi opracować warunki wdrażania modelu kompetencyjnego w obszarze oceniania pracowników.
ZIP_1A_O/4/5_U04
Student korzysta z wiedzy o kompetencjach do zaprojektowania systemu motywacyjnego przedsiębiorstwa
2,0Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki podejścia kompetencyjnego w obszarze motywowania pracawników.
3,0Student właściwie charakteryzuje specyfikę podejścia kompetencyjnego w obszarze motywowania pracowników.
3,5Student charakteryzuje tylko niektóre narzędzia stosowane w motywowaniu pracowników.
4,0Student charakteryzuje wszystkie narzędzia motywowania pracowników.
4,5Student potrafi opracować projekt systemu motywania pracowników oparty na kompetencjach dla wybranej firmy.
5,0Student potrafi opracować projekt wdrożeniowy modelu kompetencyjnego w obszarze motywowania pracowników.
ZIP_1A_O/4/5_U05
Student sporządza projekt ścieżki kariery oraz przygotowuje projekt doskonalenia wybranych kompetencji
2,0Student nie potrafi wskazać specyfiki projektowania scieżki kariery opartej na podejściu kompetencyjnym.
3,0Student poprawnie charakteryzuje wykorzystanie modelu kompetencyjnego w projektowaniu ścieżek kariery.
3,5Studen zna i opisuje tylko niektóre metody identyfikacji indywidualnych potrzeb szkoleniowych.
4,0Student zna i opisuje wszystkie techniki identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
4,5Student potrafi przygotować założenia do projektu doskonalenia kompetencji dla wybranych stanowisk.
5,0Student potrafi opracować program doskonalenia doskonalenia indywidualnych kompetencji z wykorzystaniem wszystkich dostępnych metod i technik szkoleniowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/4/5_K01
Student doskonali kompetencje w zakresie pracy grupowej i wystapień publicznych
2,0Student nie ma motywacji do pracy w grupie.Student wykazuje zachowania dysfunkcjonalne.
3,0Student stara się współpracować z innymi trakcie pracy grupowej. Stara się być użytecznym w pracy grupowej.
3,5Student przyjmuje właściwą dla siebie rolę w grupie.
4,0Student potrafi zaprezentować wyniki pracy grupowej.
4,5Student potrafi zachęcić innych do wypowiadania się na temat wyników pracy grupowej.
5,0Student potrafi wystąpić w roli lidera grupy. Umiejętnie rozdziela zadania. Potrafi krytycznie oceniać zachowania innych członków grupy.

Literatura podstawowa

  1. Grzegorz Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2004
  2. M. Sidor - Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Oficyna ekonomiczna, Kraków, 2006
  3. S. Whiddet, S, Holyforde, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna ekonomiczna, Kraków, 2003
  4. R. Wood, T. Payne, Metody rekrutacji i selekcji pracownikow oparte na kompetencjach, Oficyna ekonomiczna, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Janusz Radomski, Umiejętności kierownicze, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Szczecin, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem - analiza przykładów.2
T-L-2Definiowanie kompetncji. Budowa macierzy kompetencyjnej dla wybranych organizacji4
T-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników4
T-L-4Badanie kultury organizacji2
T-L-5Projekt systemu komunikacji wewnętrznej wspierającego zarządzanie kompetencjami3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i cechy modelu zarządzania kompetencjami2
T-W-2Diagnoza, pomiar i definiowanie kompetencji2
T-W-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu oraz projektowaniu ścieżek kariery pracowników4
T-W-4Kulturowe aspekty wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy2
T-W-5Rola komunikacji wewnętrznej w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego2
T-W-6Rozwiązywanie konfliktów w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy2
T-W-7Rola szkoleń wewnętrznych w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotui przygotowanie zadań17
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie do zaliczenia końcowego12
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_W01Student opisuje różnice pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie celów, założeń i metod zarządzania kompetencjami
Treści programoweT-W-1Pojęcie i cechy modelu zarządzania kompetencjami
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład kowersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Test wiedzy na zakończenie kursu z Warsztatów menadżerskich
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podać różnic pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach.
3,0Student podaje tylko niektóre różnice pomiędzy tradycyjnym modelem zarządzania personelem a modelem opartym na kompetencjach.
3,5Student podaje najważniejsze różnice pomiędzy obu modelami.
4,0Student potrafi podać wszystkie różnice pomiędzy obu modelami.
4,5Student potrafi określić tylko niektóre zalety i wady obu modeli.
5,0Student potrafi wskazać wszystkie zalety i wady obu modeli w praktyce zarządzania personelem w przedsiębiorstwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_W02Student potrafi rozpoznać uwarunkowania wdrażania modelu kompetencyjnego do praktyki przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W11zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIP_1A_W12ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Poznanie uwarunkowań i metod wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
Treści programoweT-W-5Rola komunikacji wewnętrznej w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego
T-W-6Rozwiązywanie konfliktów w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
T-W-7Rola szkoleń wewnętrznych w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego
T-W-4Kulturowe aspekty wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład kowersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnych uwarunkowań w procesie wdrażania modelu zarzadzania personelem opartego na kompetencjach.
3,0Student poprawnie charakteryzuje tylko niektóre uwarunkowania wdrażania modelu kompetencyjnego do praktyki zarzadzania przedsiębiorstwem.
3,5Student poprawnie charakteryzuje wszystkie uwarunkowania modelu kompetencyjnego do firmy.
4,0Student charakteryzuje potencjalne źródła oporów pracowników wobec modelu kompetencyjnego.
4,5Student potrafi opracować założenia koncepcji wdrożeniowej modelu kompetencyjnego
5,0Student potrafi opracować koncepcję wdrożeniową modelu kompetencyjnego do firmy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_W03Student potrafi definiować kompetencje oraz charakteryzować profle kompetencyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
Treści programoweT-W-2Diagnoza, pomiar i definiowanie kompetencji
T-L-1Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem - analiza przykładów.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
M-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podać definicji kompetencji.
3,0Student poprawnie definiuje tylko niektóre elementy kompetencji dla wybranego stanowiska pracy.
3,5Student poprawnie definiuje wszystkie elementy kompetencji dla wybranego stanowiska pracy.
4,0Student potrafi zdefiniować profil kompetencyjny dla wybranego stanowiska pracy.
4,5Student potrafi uzasdnić celowość wyboru kompetencji i budowy profilu kompetencyjnego.
5,0Student potrafi zdefiniowwać macierz kompetencji dla wybranego przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_W04Student charakteryzuje specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zarządzania personelem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników
T-W-4Kulturowe aspekty wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna - metoda projektów
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki wykorzystania modelu kompetencyjnego w rżadnym obszarze zzl.
3,0Student potrafi scharakteryzowwać specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w jednym, wybranym obszarze zzl.
3,5Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w niektórych obszarach zzl.
4,0Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego we wszystkich obszarach zzl.
4,5Student potrafi scharakteryzować specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zzl w firmach należących do różnych branż.
5,0Student potrafi porównać specyfikę wykorzystania modelu kompetencyjnego w różnych obszarach zzl w firmach należących do różnych branż.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_U01Student przygotowuje opisy wybranych kompetencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
C-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
Treści programoweT-W-2Diagnoza, pomiar i definiowanie kompetencji
T-L-1Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem - analiza przykładów.
Metody nauczaniaM-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać opisu wybranej kompetencji.
3,0Student poprawnie opisuje tylko niektóre elementy wybranej kompetencji.
3,5Student poprawnie opisuje wszystkie elementy wybranej kompetencji.
4,0Student poprawnie przygotowuje elementy opisu różnych kompetencji.
4,5Student potrafi opracować model kompetencyjny dla przedsiębiorstwa i przygotować opisy wszystkich kompetencji .
5,0Student potrafi opracować model kompetencyjny dla wybranego przedsiębiorstwa, przygotować opisy wszystkich kompetencji i uzasadnić dokomnany wybór.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_U02Student posługuje się pojęciem kompetencji do opracowania projektu kampanii rekrutacyjnej do przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
C-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
Treści programoweT-W-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu oraz projektowaniu ścieżek kariery pracowników
Metody nauczaniaM-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi omówić specyfiki podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
3,0Student potrafi omówić specyfikę podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy i porównać go z tradycyjnym modelem rekrutacji.
3,5Student potrafi wykorzystać tylko niektóre techniki i metody diagnozy kompetencji w procesie rekrutacji do firmy.
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie techniki i metody diagnozy kompetencji w procesie rekrutacji do dirmy.
4,5Student opracowuje projekt wykorzystania podejścia kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
5,0Student wykorzystuje specyfikę przedsiębiorstwa w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego w procesie rekrutacji do firmy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_U03Student wykorzystuje koncepcję kompetencyjną do zaprojektowania systemu oceniania pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
C-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna - metoda projektów
M-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać specyfiki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
3,0Student właściwie charakteryzuje specyfikę podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
3,5Studen potrafi wykorzystać tylko niektóre techniki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie znane i stosowane w praktyce zzl techniki podejścia kompetencyjnego w procesie oceniania pracowników.
4,5Student potrafi opracować projekt systemu oceniania pracowników oparty na kompetencjach.
5,0Student potrafi opracować warunki wdrażania modelu kompetencyjnego w obszarze oceniania pracowników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_U04Student korzysta z wiedzy o kompetencjach do zaprojektowania systemu motywacyjnego przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna - metoda projektów
M-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki podejścia kompetencyjnego w obszarze motywowania pracawników.
3,0Student właściwie charakteryzuje specyfikę podejścia kompetencyjnego w obszarze motywowania pracowników.
3,5Student charakteryzuje tylko niektóre narzędzia stosowane w motywowaniu pracowników.
4,0Student charakteryzuje wszystkie narzędzia motywowania pracowników.
4,5Student potrafi opracować projekt systemu motywania pracowników oparty na kompetencjach dla wybranej firmy.
5,0Student potrafi opracować projekt wdrożeniowy modelu kompetencyjnego w obszarze motywowania pracowników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_U05Student sporządza projekt ścieżki kariery oraz przygotowuje projekt doskonalenia wybranych kompetencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w zakresie zarządzania kompetencjami w podstawowych obszarach zarządzania personelem
C-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w rekrutacji, ocenianiu, motywowaniu i projektowaniu ścieżek kariery pracowników
T-W-7Rola szkoleń wewnętrznych w procesie wdrażania modelu kompetencyjnego
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna - metoda projektów
M-6Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektów realizowanych w grupach w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać specyfiki projektowania scieżki kariery opartej na podejściu kompetencyjnym.
3,0Student poprawnie charakteryzuje wykorzystanie modelu kompetencyjnego w projektowaniu ścieżek kariery.
3,5Studen zna i opisuje tylko niektóre metody identyfikacji indywidualnych potrzeb szkoleniowych.
4,0Student zna i opisuje wszystkie techniki identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
4,5Student potrafi przygotować założenia do projektu doskonalenia kompetencji dla wybranych stanowisk.
5,0Student potrafi opracować program doskonalenia doskonalenia indywidualnych kompetencji z wykorzystaniem wszystkich dostępnych metod i technik szkoleniowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/4/5_K01Student doskonali kompetencje w zakresie pracy grupowej i wystapień publicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-4Doskonalenie umiejętności pracy w zespole, umiejetności w zakresie wystąpień publicznych oraz otwartości na poglądy innych studentów
Treści programoweT-W-4Kulturowe aspekty wdrażania modelu kompetencyjnego do firmy
T-L-5Projekt systemu komunikacji wewnętrznej wspierającego zarządzanie kompetencjami
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obserwowanie studentów w trakcie pracy grupowej i pomiar zadowolenia z uczestnictwa w pracy grupowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma motywacji do pracy w grupie.Student wykazuje zachowania dysfunkcjonalne.
3,0Student stara się współpracować z innymi trakcie pracy grupowej. Stara się być użytecznym w pracy grupowej.
3,5Student przyjmuje właściwą dla siebie rolę w grupie.
4,0Student potrafi zaprezentować wyniki pracy grupowej.
4,5Student potrafi zachęcić innych do wypowiadania się na temat wyników pracy grupowej.
5,0Student potrafi wystąpić w roli lidera grupy. Umiejętnie rozdziela zadania. Potrafi krytycznie oceniać zachowania innych członków grupy.