Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,30,50zaliczenie
laboratoriaL7 30 2,70,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tematyką zarządzania przesięwzięciami informatycznymi.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praca w Microsoft Project. Praca z zadaniami (cykliczne, sumaryczne, typy połączeń, typy ograniczeń, zwłoka). Praca z zasobami (dostępność zasobów, zmienność kosztów zasobów w czasie). Praca z kalendarzami (tworzenie, przypisywanie, modyfikacja, opcje). Rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów. Filtrowanie i grupowanie danych. Praca z planem bazowym. Modyfikacja rzeczywistych dat i kosztów. Odczyt odchyleń terminów i kosztów. Tworzenie raportów.30
30
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia. Wprowadzenie do Microsoft Project. Metodyka wytwórcza MSF. Metodyka zarządcza Prince2. Metodyka adaptacyjna SCRUM. Metodyka organizacyjna ITIL.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)25
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)15
A-L-4Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
72
wykłady
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)10
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach2
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/4_W01
Posiada wiedzę z zakresu podstawowych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
ZIP_1A_W16T1A_W05C-1, C-2T-W-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/4_U01
Posiada umiejętności w zakresie zastosowania konkretnej metodyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi w realizacji konkretnego praktycznego przedsięwzięcia informatycznego, za pomocą oprogramowania Microsoft Project.
ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04C-2, C-1T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O4/4_K01
Posiada kompetencje (jako menadżer przedsięwzięcia informatycznego) w zakresie odpowiedzialności za realizowane przedsięwzięcie informatyczne.
ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/4_W01
Posiada wiedzę z zakresu podstawowych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
2,0Student nie posiada wiedzy na temat metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada wiedzy na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada wiedzę na temat metodyk zarządzania przedsięzwięciami informatycznymi oraz posiada wiedzę na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/4_U01
Posiada umiejętności w zakresie zastosowania konkretnej metodyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi w realizacji konkretnego praktycznego przedsięwzięcia informatycznego, za pomocą oprogramowania Microsoft Project.
2,0Student nie posiada umiejętności używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O4/4_K01
Posiada kompetencje (jako menadżer przedsięwzięcia informatycznego) w zakresie odpowiedzialności za realizowane przedsięwzięcie informatyczne.
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada kompetencji w zakresie obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.

Literatura podstawowa

  1. Berkun S., Sztuka zarządzania projektami, Helion, Gliwice, 2006
  2. Koszlajda A., Zarządzanie projektami IT, przewodnik po metodykach, Helion, Gliwice, 2010
  3. Phillips J., Zarządzanie projektami IT, Helion, Gliwice, 2005
  4. Stover T.S., Microsoft Office Project 2003 dla ekspertów, RM, Warszawa, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praca w Microsoft Project. Praca z zadaniami (cykliczne, sumaryczne, typy połączeń, typy ograniczeń, zwłoka). Praca z zasobami (dostępność zasobów, zmienność kosztów zasobów w czasie). Praca z kalendarzami (tworzenie, przypisywanie, modyfikacja, opcje). Rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów. Filtrowanie i grupowanie danych. Praca z planem bazowym. Modyfikacja rzeczywistych dat i kosztów. Odczyt odchyleń terminów i kosztów. Tworzenie raportów.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia. Wprowadzenie do Microsoft Project. Metodyka wytwórcza MSF. Metodyka zarządcza Prince2. Metodyka adaptacyjna SCRUM. Metodyka organizacyjna ITIL.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)25
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)15
A-L-4Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
72
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)10
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach2
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/4_W01Posiada wiedzę z zakresu podstawowych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką zarządzania przesięwzięciami informatycznymi.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia. Wprowadzenie do Microsoft Project. Metodyka wytwórcza MSF. Metodyka zarządcza Prince2. Metodyka adaptacyjna SCRUM. Metodyka organizacyjna ITIL.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada wiedzy na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada wiedzę na temat metodyk zarządzania przedsięzwięciami informatycznymi oraz posiada wiedzę na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/4_U01Posiada umiejętności w zakresie zastosowania konkretnej metodyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi w realizacji konkretnego praktycznego przedsięwzięcia informatycznego, za pomocą oprogramowania Microsoft Project.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
C-1Zapoznanie studentów z tematyką zarządzania przesięwzięciami informatycznymi.
Treści programoweT-L-1Praca w Microsoft Project. Praca z zadaniami (cykliczne, sumaryczne, typy połączeń, typy ograniczeń, zwłoka). Praca z zasobami (dostępność zasobów, zmienność kosztów zasobów w czasie). Praca z kalendarzami (tworzenie, przypisywanie, modyfikacja, opcje). Rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów. Filtrowanie i grupowanie danych. Praca z planem bazowym. Modyfikacja rzeczywistych dat i kosztów. Odczyt odchyleń terminów i kosztów. Tworzenie raportów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O4/4_K01Posiada kompetencje (jako menadżer przedsięwzięcia informatycznego) w zakresie odpowiedzialności za realizowane przedsięwzięcie informatyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką zarządzania przesięwzięciami informatycznymi.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia. Wprowadzenie do Microsoft Project. Metodyka wytwórcza MSF. Metodyka zarządcza Prince2. Metodyka adaptacyjna SCRUM. Metodyka organizacyjna ITIL.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada kompetencji w zakresie obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów).
3,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project
4,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project
4,5Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.
5,0Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project.