Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność zarządzanie projektami i innowacjami
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Pietruszkiewicz <Wieslaw.Pietruszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc zasad pisania pracy oraz sposobu prowadzenia prac badawczych/projektowych niezbędnych do jej wykonania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykonanie badań, czynności projektowych, analizu lub innych zadań stanowiących autorski wkład dyplomanta
C-2Przygotowanie treści pracy wraz z jej korektami edytorskimi
C-3Przygotowanie dyplomanta do egzaminu doplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie środowiska pracy, zajnajomienie się z narzędziami, technologiami oraz metodami używanymi w pracy100
A-PD-2Wykonanie badań, analiz, projektów etc. stanowiących wkład autorski210
A-PD-3Opracowanie treści pracy150
A-PD-4Korekta edytorska30
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-6Konsultacje z opiektunem pracy15
A-PD-7Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy5
540

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy
M-2Pokazy i projekty związane z zakresem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja postępu praz oraz zgodności z zakładanym harmonogramem
S-2Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadań badawczych/projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekście jej poprawności merytorycznej, wartości poznawczej oraz umiejętności przygotowania zwartego opracowania prezentującego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiązania określonych problemów zawodowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/11_W01
ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów związanych z treścią pracy dyplomowej na specjalności, a takze posiada wiedzę i rozumie odpowiedzialnośc twórcy projektów technicznych.
ZIP_2A_W02T2A_W05, T2A_W07

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/11_U01
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
ZIP_2A_U01T2A_U01

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/11_W01
ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów związanych z treścią pracy dyplomowej na specjalności, a takze posiada wiedzę i rozumie odpowiedzialnośc twórcy projektów technicznych.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/11_U01
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.

Literatura podstawowa

  1. Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1998

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie środowiska pracy, zajnajomienie się z narzędziami, technologiami oraz metodami używanymi w pracy100
A-PD-2Wykonanie badań, analiz, projektów etc. stanowiących wkład autorski210
A-PD-3Opracowanie treści pracy150
A-PD-4Korekta edytorska30
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-6Konsultacje z opiektunem pracy15
A-PD-7Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy5
540
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/11_W01ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów związanych z treścią pracy dyplomowej na specjalności, a takze posiada wiedzę i rozumie odpowiedzialnośc twórcy projektów technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/11_U01Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.