Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_C51-1_U01 | Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
---|
IM_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania |
IM_1A_U09 | Potrafi dobrać technologię wytwarzania i/lub przetwarzania materiałów do warunków eksploatacji wyrobu, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
IM_1A_U13 | Potrafi dobrać i wykorzystać materiał do warunków jego eksploatacji z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego. |
---|
C-4 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji rysunkowej (rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze wybranych elementów konstr.) |
C-3 | Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ze sposobami obliczeń inżynierskich na przykładzie projektu. |
Treści programowe | T-P-1 | Projekt żurawika naściennego: omówienie obliczeń, obliczenia konstrukcyjne, dokumentacja rysunkowa. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, przez co nie potrafi samodzielnie rozwiążywać zadań projektowych. Wykazuje braki wiedzy z przedmiotów przedstawionych w wymaganiach wstępnych. |
3,0 | Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, często kożysta z pomocy innych. Popełnia liczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej. |
3,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 3,0 i 4,0. |
4,0 | Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej. |
4,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 4,0 i 5,0. |
5,0 | Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Potrafi przdstawić własne rozwiązanie. Nie popełnia pomyłek wynikających z braku wiedzy. |