Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_C30_U01 | Określenie umiejętności doboru rodzaju tworzywa sztucznego
i środków modyfikujących na właściwości wyrobów gotowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
IM_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
IM_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania |
IM_1A_U06 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
IM_1A_U10 | Potrafi dobrać warunki/parametry procesu technologicznego materiału i wyrobu |
IM_1A_U12 | Potrafi określić specyfikę materiału do warunków jego eksploatacji |
IM_1A_U13 | Potrafi dobrać i wykorzystać materiał do warunków jego eksploatacji z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
IM_1A_U17 | Potrafi wyspecyfikować charakterystyki i określić ich zakres niezbędny do oceny stanu materiału i wyrobu dla potrzeb projektowania, przetwórstwa i eksploatacji |
IM_1A_U19 | Potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Wiedza, umięjętności i kompetencje związane z:
a) otrzymywaniem utwardzaczy do żywic epoksydowych na bazie imidazoli,
b) przetwórstwem tworzyw reaktywnych: otrzymywanie odlewów, laminatów (metodą ręczną i RTM) oraz połączeń klejowych przy użyciu żywic epoksydowych, nienasyconych żywic poliestrowych, żywic winyloestrowych.
c) badaniem wpływu dodatku napełniaczy i nanonapełniaczy na proces sieciowania i właściwości mechaniczne kompozytów. |
---|
C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z:
A. Wiadomościami ogólnymi i podstawowymi, rozróżnianie głównych grup tworzyw reaktywnych.
B. Typami tworzyw reaktywnych.
B1. Nienasycone żywice poliestrowe – otrzymywanie, charakterystyka ogólna, środki sieciujące.
B2. Nienasycone żywice poliestrowe – właściwości fizykochemiczne, proces sieciowania, modyfikacje i typy żywic.
B3. Żywice epoksydowe – otrzymywanie, charakterystyka ogólna, utwardzacze.
B4. Zastosowanie i właściwości żywic epoksydowych.
B5. Żywice winyloestrowe – właściwości i zastosowanie.
B6. Poliuretany – surowce, właściwości i zastosowanie.
B7. Tworzywa krzemoorganiczne – właściwości i zastosowanie.
B8. Poliimidy – typy, właściwości i zastosowanie.
B9. Żywice fenylowo-formaldehydowe.
B10. Żywice moczniko-formaldehydowe.
C. Przetwórstwem tworzyw reaktywnych. |
Treści programowe | T-W-3 | Przetwórstwo tworzyw reaktywnych. |
---|
T-W-2 | Typy tworzyw reaktywnych |
T-L-3 | Przetwórstwo tworzyw reaktywnych: otrzymywanie odlewów |
T-L-2 | Otrzymywanie utwardzaczy do żywic epoksydowych na bazie imidazoli |
T-L-6 | Badanie wytrzymałości mechanicznej otrzymanych odlewów i połączeń klejowych |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-4 | Pokaz |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o żywicach epoksydowych |
---|
S-4 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta o metodach przetwórstwa tworzyw duroplastycznych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie informacji i wiedzy zdobytej w czasie kursu |
S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o nienasyconych żywicach poliestrowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób okreslic róznic pomiedzy tworzywami
duroplastycznymi |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób okreslic róznice pomiedzy tworzywami duroplastycznymi |
3,5 | Student potrafi okreslic róznice pomiedzy tworzywami duroplastycznymi, dobrac
srodki sieciujace |
4,0 | Student potrafi okreslic róznice pomiedzy tworzywami duroplastycznymi, dobrac
srodki sieciujace i pomocnicze |
4,5 | Student potrafi okreslic róznice pomiedzy tworzywami duroplastycznymi, dobrac
srodki sieciujace i pomocnicze, okreslic róznice we własciwosciach wyrobów
gotowych |
5,0 | Student potrafi okreslic róznice pomiedzy tworzywami duroplastycznymi, wpływ
srodków sieciujacy i warunków sieciowania na własciwosci utwardzonych
materiałów. Student potrafi dobrac metody przetwórstwa w zaleznosci od rodzaju
tworzywa reaktywnego |