Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: inżynieria powierzchni
Sylabus przedmiotu Język obcy II (niemiecki):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy II (niemiecki) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Grażyna Wiśniewska <Grazyna.Wisniewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 51 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1 Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | C2 Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | C3 Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
C-4 | C4 Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elektrotechnika | 5 |
T-A-2 | Tworzywa sztuczne | 5 |
T-A-3 | Tworzywa ceramiczne | 5 |
T-A-4 | Metale | 5 |
T-A-5 | Materiały kompozytowe | 5 |
T-A-6 | Recycling | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć | 15 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-A-4 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-A-5 | Egzamin | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 - zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 - praca w grupach |
M-3 | M3 - prezentacja |
M-4 | M4 - dyskusja |
M-5 | M5 - rozwiązywanie problemów |
M-6 | M6 - praca z tekstem |
M-7 | M7 - słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S1 - test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: S2 - kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: S3 - prezentacja (F) |
S-4 | Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A02-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | IM_2A_W06 | T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11 | C-1 | T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
IM_2A_A02-N_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | IM_2A_W06 | T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11 | C-2 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A02-N_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | IM_2A_U14 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
IM_2A_A02-N_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | IM_2A_U14 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-2 | T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
IM_2A_A02-N_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | IM_2A_U14 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-3 | T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-4 | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
IM_2A_A02-N_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | IM_2A_U14, IM_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U10 | C-4 | T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-1 | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A02-N_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | IM_2A_K04 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-4 | M-2, M-5 | S-3 |
IM_2A_A02-N_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | IM_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05 | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A02-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
IM_2A_A02-N_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A02-N_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne | |
IM_2A_A02-N_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
IM_2A_A02-N_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
IM_2A_A02-N_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A02-N_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
IM_2A_A02-N_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
Literatura podstawowa
- Cornejska Irena, Micek Pavel, Vallauri Bernard, Deutsch im Maschinenbau, Vysoke uceni technicke, Brno, 2004
- Malerius S.,Wolski P, Deutsch kommunikativ.Übungen zum praktischen Sprachgebrauch, Wyd.Szkolne I Pedagogiczne, W-wa, 1994
- Zettl Erich,Janssen Joerg, Müller Heidrun, Aus moderner Technik Und Naturwissenschaft, Max Hueber Verlag, 1999
Literatura dodatkowa
- Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
- Fearns Anneliese, Kommunizieren in technischen Berufen, Goethe- Institut , München, 2010
- XYZ, Deutschland-Forum für Politik, Kultur und Wirtschaft, 2011
- http://de.wikipedia.org/wiki/Kunststoff, 2011
- Leonder Frank, Jank Hans Georg, Jank Inge, Scholz Helmut, Deutsch komplet.Chemie zur Studienvorbeeitung für Ausländer, VEB Verlag Enzyklopaedie Leipzig, 1982
- http://www.keramverband.de/keramik/deutsch/fachinfo/werkstoffe.htm, 2011
- http://www.friatec.de/content/friatec/de/Keramik/FRIALIT-DEGUSSIT-Oxidkeramik/Downloads/downloads/Keramische-Werkstoffe.pdf, 2011
- http://de.wikipedia.org/wiki/Verbundwerkstoff, 2011
- http://de.wikipedia.org/wiki/Recycling, 2011