Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność recykling
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiadomości o właściwościach materiałow polimerowych, technologie przetwarzania materiałów
W-2Bez wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
C-2Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.15
T-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .15
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2studia literaturowe15
A-S-3uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia fakultatywne
M-2Zajęcia fakultatywne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/10_W01
przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
IM_2A_W03, IM_2A_W06T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/10_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
IM_2A_W02, IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-2T-S-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/10_U01
w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
IM_2A_U13, IM_2A_U01, IM_2A_U10T2A_U01, T2A_U02, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U16, T2A_U17C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/10_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
IM_2A_U01, IM_2A_U02, IM_2A_U04, IM_2A_U09T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-2T-S-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/10_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-2T-S-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/10_W01
przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
2,0nie bierze udziału w zajeciach lun jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu wiecej niżdostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdo0bywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literayturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym
IM_2A_R/10_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/10_U01
w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
2,0nie bierze udziału w zajęciach lub jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywnośc w w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazzuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu bardzodobrym
IM_2A_R/10_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
2,0nie bierze udzialu w zajęciach lub nie jest aktywny
3,0wykazuje aktywność w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywnośc w stopniu bardzo dobrym
IM_2A_R/10_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literatury, ., 2011
  2. Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011

Literatura dodatkowa

  1. indywidualnie do tematu pracye, ., 2011
  2. Analiza patentowa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.15
T-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .15
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2studia literaturowe15
A-S-3uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_W01przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W06Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udziału w zajeciach lun jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu wiecej niżdostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdo0bywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literayturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_W02Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_U01w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U13Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U10Potrafi dokonywać oceny nowoczesności rozwiązania technologicznego i materiałowego wyrobu z punktu widzenia własności intelektualnej oraz ochrony środowiska a także uwzględniając inne aspekty pozatechniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udziału w zajęciach lub jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywnośc w w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazzuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu bardzodobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udzialu w zajęciach lub nie jest aktywny
3,0wykazuje aktywność w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywnośc w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/10_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym