Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: lakiery i pokrycia ochronne

Sylabus przedmiotu Seminarium problemowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium problemowe
Specjalność komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność korzystania z baz danych i zasobów bibliotecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
C-3Wykształcenie umiejętności dyskusji nt. prezentowanych informacji oraz krytycznej oceny prezentacji innych osób

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentów wcześniej zaproponowanych tematów z obszaru nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń i oprzyrządowania do procesów przetwórczych30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Wyszukiwanie i analiza materiałów źródłowych15
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej, ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/21_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane infirmacje
IM_2A_W03, IM_2A_W05T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07C-3, C-1, C-2T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/21_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść umiejętności analizy danych literaturowych, opracowywania informacji technicznej i naukowej, uogólniania i prezentowania opracowanych informacji
IM_2A_U01, IM_2A_U04, IM_2A_U13T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10C-1, C-3, C-2T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych. opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja)
IM_2A_K01, IM_2A_K03, IM_2A_K04T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/21_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane infirmacje
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/21_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść umiejętności analizy danych literaturowych, opracowywania informacji technicznej i naukowej, uogólniania i prezentowania opracowanych informacji
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych. opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja)
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów

Literatura podstawowa

  1. Biblioteczne bazy danych, X, X, X, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentów wcześniej zaproponowanych tematów z obszaru nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń i oprzyrządowania do procesów przetwórczych30
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Wyszukiwanie i analiza materiałów źródłowych15
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/21_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane infirmacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie umiejętności dyskusji nt. prezentowanych informacji oraz krytycznej oceny prezentacji innych osób
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-S-1Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentów wcześniej zaproponowanych tematów z obszaru nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń i oprzyrządowania do procesów przetwórczych
Metody nauczaniaM-1Seminarium z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej, ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/21_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść umiejętności analizy danych literaturowych, opracowywania informacji technicznej i naukowej, uogólniania i prezentowania opracowanych informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U13Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień
C-3Wykształcenie umiejętności dyskusji nt. prezentowanych informacji oraz krytycznej oceny prezentacji innych osób
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-S-1Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentów wcześniej zaproponowanych tematów z obszaru nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń i oprzyrządowania do procesów przetwórczych
Metody nauczaniaM-1Seminarium z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej, ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/21_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych. opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
IM_2A_K04Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role oraz potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
C-3Wykształcenie umiejętności dyskusji nt. prezentowanych informacji oraz krytycznej oceny prezentacji innych osób
Treści programoweT-S-1Własna anliza literaturowa. Przygotowanie prezentacji i referowanie przez studentów wcześniej zaproponowanych tematów z obszaru nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych urządzeń i oprzyrządowania do procesów przetwórczych
Metody nauczaniaM-1Seminarium z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej, ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów