Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: automatyzacja procesów wytwarzania

Sylabus przedmiotu Eksploatacja techniczna pojazdów samochodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja techniczna pojazdów samochodowych
Specjalność eksploatacja pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 1,80,41zaliczenie
wykładyW1 12 2,20,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać budowa i zasada funkcjonowania podstawowych podzespołów.Umieć wyszukiwać dane, dokonywać analiz i porównań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami eksploatacji technicznej,pokazanie funkcjonujacych systemów-ich wady i zalety

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji3
T-A-2Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników4
T-A-3Eksploatacja pojazdów w warunkach utrudnionych:przemysł ,górnictwo i eksploarcja ziemi,wojsko3
10
wykłady
T-W-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji4
T-W-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności3
T-W-3Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników2
T-W-4Eksploatacja pojazdów w warunkach utrudnionych:przemysł ,górnictwo i eksploarcja ziemi,wojsko3
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zapoznanie się z literatura podana przez wykładowcę i wiadomościami z internetu6
A-A-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności6
A-A-3Wyszukiwanie danych i informacji w serwisach oraz książkach serwisowych przygotowanych przez wykładowce4
A-A-4przygotowanie zestawień ,porównanie ,opracowanie sprawozdań4
A-A-5Dane do przygotowania zestawień i porównań , metody opracowanie opracowanie sprawozdań6
A-A-6Powtórzenie i uporzadkowanie materiałów do zaliczenia przedmiotu8
A-A-7Udział w zajęciach Stacji Kontroli Pojazdów lub Autoryzowanym Serwisie.Opracowanie uzyskanych informacji10
A-A-8Powtórzenie i utrwalenie materiału przed końcowym zaliczeniem10
54
wykłady
A-W-1Zapoznanie się z literatura podana przez wykładowcę i wiadomościami z internetu8
A-W-2Wyszukiwanie danych i informacji w serwisach oraz dostepnej literaturze8
A-W-3Dane do przygotowania zestawień i porównań , metody opracowanie opracowanie sprawozdań10
A-W-4Przygotowanie zestawienia zebranych danych w postaci prezentacji multimedialnej10
A-W-5Powtórzenie i uporzadkowanie materiałów do zaliczenia przedmiotu10
A-W-6Powtórzenie i utrwalenie materiału przed końcowym zaliczeniem10
A-W-7Udział w zajęciach Stacji Kontroli Pojazdów lub Autoryzowanym Serwisie.Opracowanie uzyskanych informacji10
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda opisowa,opracowanie danych uzyskanych podczas zajęć i znalezionych przez studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny,przygotowanie prezentacji na wybrany temat zwiazany z przedmiotem

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/03_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objasnic na czym polega eksploatacja techniczna pojazdów.Scharakteryzować poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety
MBM_2A_W06, MBM_2A_W10T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować oferty i zasady eksploatacji technicznej pojazdów.Oceniać poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety,planować harmonogramy obsług dla wybranych typów pojazdów
MBM_2A_U07, MBM_2A_U14T2A_U07, T2A_U14C-1T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/03_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest aktywny do działania i postepowania zgdnie z przyjetymi zasadami.Jest zorientowany na osiągniecie sukcesu i realizacje planów
MBM_2A_K03, MBM_2A_K02, MBM_2A_K06T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/03_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objasnic na czym polega eksploatacja techniczna pojazdów.Scharakteryzować poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować oferty i zasady eksploatacji technicznej pojazdów.Oceniać poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety,planować harmonogramy obsług dla wybranych typów pojazdów
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych ale nie wykazuje inicjatywy i brak mu motywacji
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych , wykazuje inicjatywe i nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje i osiaga dobre wyniki
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje i osiaga bardzo dobre wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/03_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest aktywny do działania i postepowania zgdnie z przyjetymi zasadami.Jest zorientowany na osiągniecie sukcesu i realizacje planów
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. Abramek K,Garczyński K,UzdowskiM, Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji3
T-A-2Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników4
T-A-3Eksploatacja pojazdów w warunkach utrudnionych:przemysł ,górnictwo i eksploarcja ziemi,wojsko3
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji4
T-W-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności3
T-W-3Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników2
T-W-4Eksploatacja pojazdów w warunkach utrudnionych:przemysł ,górnictwo i eksploarcja ziemi,wojsko3
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zapoznanie się z literatura podana przez wykładowcę i wiadomościami z internetu6
A-A-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności6
A-A-3Wyszukiwanie danych i informacji w serwisach oraz książkach serwisowych przygotowanych przez wykładowce4
A-A-4przygotowanie zestawień ,porównanie ,opracowanie sprawozdań4
A-A-5Dane do przygotowania zestawień i porównań , metody opracowanie opracowanie sprawozdań6
A-A-6Powtórzenie i uporzadkowanie materiałów do zaliczenia przedmiotu8
A-A-7Udział w zajęciach Stacji Kontroli Pojazdów lub Autoryzowanym Serwisie.Opracowanie uzyskanych informacji10
A-A-8Powtórzenie i utrwalenie materiału przed końcowym zaliczeniem10
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Zapoznanie się z literatura podana przez wykładowcę i wiadomościami z internetu8
A-W-2Wyszukiwanie danych i informacji w serwisach oraz dostepnej literaturze8
A-W-3Dane do przygotowania zestawień i porównań , metody opracowanie opracowanie sprawozdań10
A-W-4Przygotowanie zestawienia zebranych danych w postaci prezentacji multimedialnej10
A-W-5Powtórzenie i uporzadkowanie materiałów do zaliczenia przedmiotu10
A-W-6Powtórzenie i utrwalenie materiału przed końcowym zaliczeniem10
A-W-7Udział w zajęciach Stacji Kontroli Pojazdów lub Autoryzowanym Serwisie.Opracowanie uzyskanych informacji10
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/03_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objasnic na czym polega eksploatacja techniczna pojazdów.Scharakteryzować poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej, technologicznej i eksploatacyjnej
MBM_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami eksploatacji technicznej,pokazanie funkcjonujacych systemów-ich wady i zalety
Treści programoweT-W-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji
T-W-3Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowa,opracowanie danych uzyskanych podczas zajęć i znalezionych przez studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny,przygotowanie prezentacji na wybrany temat zwiazany z przedmiotem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/03_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować oferty i zasady eksploatacji technicznej pojazdów.Oceniać poszczególne systemy obsług,wymieć ich wady i zalety,planować harmonogramy obsług dla wybranych typów pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
MBM_2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami eksploatacji technicznej,pokazanie funkcjonujacych systemów-ich wady i zalety
Treści programoweT-W-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności
T-W-4Eksploatacja pojazdów w warunkach utrudnionych:przemysł ,górnictwo i eksploarcja ziemi,wojsko
T-W-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowa,opracowanie danych uzyskanych podczas zajęć i znalezionych przez studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny,przygotowanie prezentacji na wybrany temat zwiazany z przedmiotem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych ale nie wykazuje inicjatywy i brak mu motywacji
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych , wykazuje inicjatywe i nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje i osiaga dobre wyniki
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował umiejętność oceny i analizy danych,umie je ciekawie i fachowo zaprezentować , wykazuje inicjatywe , ma motywacje i osiaga bardzo dobre wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/03_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest aktywny do działania i postepowania zgdnie z przyjetymi zasadami.Jest zorientowany na osiągniecie sukcesu i realizacje planów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
MBM_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
MBM_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami eksploatacji technicznej,pokazanie funkcjonujacych systemów-ich wady i zalety
Treści programoweT-W-3Porównanie i ocena jakości i zakresu usług swiadczonych przez serwisy autoryzowane, nieautoryzowane,prywatnych mechaników
T-W-1Co rozumiemy pod pojęciem eksploatacji technicznej.Główne zagadnienia ,zakres i zasady eksploatacji
T-W-2Programy obsługowe: obsługa codzienna ,przeglą po okreslonym przebiegu ,zakres czynności
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowa,opracowanie danych uzyskanych podczas zajęć i znalezionych przez studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny,przygotowanie prezentacji na wybrany temat zwiazany z przedmiotem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie