Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_EPS/09-6_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć umiejetność:
- przeprowadzania podstawowego bilansu termodynamicznego układów klimatyzacji pojazdów,
- definiowania i obliczania podstawowych wskaźników charakteryzujacych komfort cieplny w pojazdach samochodowych,
- praktycznej realizacji podstawowych zagadnień związanych z eksploatacją układów klimatyzacji w pojazdach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U01 | zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie. |
---|
MBM_2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności maszyny, systemy, procesy i usługi w zakresie inżynierii mechanicznej i kierunków pokrewnych |
MBM_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach |
MBM_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-4 | Nabycie wiedzy w zakresie nowoczesnych, proekologicznych rozwiązań w klimatyzacji pojazdów |
---|
C-2 | Poznanie podstaw budowy i eksploatacji sprężarkowych układów klimatyzacyjnych stosowanych w pojazdach samochodowych |
C-1 | Poznanie podstaw zagadnień termodynamicznych związanych z klimatyzacją pojazdów samochodowych. |
C-3 | Poznanie podstaw diagnostyki układów klimatyzacyjnych w pojazdach samochodowych |
Treści programowe | T-A-1 | Bilansowanie termodynamiczne układów klimatyzacyjnych w pojazdach samochodowych |
---|
T-A-3 | Praktyczne aspekty eksploatacji sprężarkowych układów kliamtyzacyjnych w pojazdach |
T-A-2 | Określanie komfortu cieplnego w pojazdach (wykres Molliera) |
Metody nauczania | M-2 | Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe) |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie testu obejmującego wszystkie trzy zakresy tematyczne ćwiczeń audtorynych:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |