Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_UM/07-5_U01 | Wykorzystywanie technik komputerowy w obszarze zagadnień spawalniczych w szczególności opracowywania projektu konstrukcji spawanej, ocenie spawalności, szacowania kosztów, sporządzania dokumentacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
MBM_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
MBM_2A_U10 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne |
MBM_2A_U12 | potrafi oceniać przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć inżynierii w zakresie konstrukcji, technologii, automatyzacji i organizacji |
MBM_2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
MBM_2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia i usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych uwzględniając zagadnienia konstrukcji, technologii i eksploatacji w inżynierii mechanicznej i obszarach pokrewnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze spektrum zastosowania technik komputerowych w inżynierii spajania |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu posługiwania się technikami komputerowymi w obszarze zagadnień spawalniczych |
Treści programowe | T-A-1 | Środowisko Solidworks w projektowaniu konstrukcji spawanych |
---|
T-A-2 | Analiza spawalności i projektowanie technologii spawania przy zastosowaniu programu MatSpaw Expert |
T-A-3 | Model obliczeniowy połączenia spawanego w programie ESAB.PRO |
T-A-4 | Oprogramowanie narzędziowe inżynierii spajania w tworzeniu grafiki, obliczeniach, zarządzaniu danymi i tworzeniu dokumentacji |
T-W-1 | Zastosowanie technik komputerowych w projektowaniu konstrukcji i technologii spajania |
T-W-2 | Komputerowa technika analizy spawalności |
T-W-3 | Analiza ekonomiki spawania. Metody obliczeniowe. Zastosowanie programów komputerowych. Skutki automatyzacji i robotyzacji |
T-W-4 | Symulacje komputerowe konstrukcji spawanych. Określanie naprężeń i odkształceń |
T-W-5 | Rodzaje i praktyczne zastosowanie oprogramowania narzędziowego w realiach pracy inżyniera spawalnika |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |