Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_NKS/03_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować i omówić pojęcia związane z wymianą ciepła oraz scharakteryzować poszczególne jej rodzaje. Powinien mieć wiedzę na temat sposobów praktycznego wykorzystania poszczególnych rodzajów wymiany ciepła oraz możliwości i celowości ich zastosowania. Powinien mieć także wiedzę na temat podstawowych sposobów i metod obliczania i projektowania prostych procesów i układów wymiany ciepła. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_W08 | ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania |
---|
MBM_2A_W04 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka |
MBM_2A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących maszyn o różnym stopniu złożoności |
MBM_2A_W07 | ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów technologicznych z obszaru swojej specjalności, a także w zakresie procesów montażu maszyn i systemów o wysokim stopniu złożoności |
MBM_2A_W10 | zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką wymiany ciepła jako jednego z najważniejszych procesów występujących w różnych dziedzinach techniki. Ma na celu ukształtowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy do sporządzania prostych obliczeń z zakresu omawianej tematyki. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | W ramach zajęć audytoryjnych studenci wykonują obliczenia cieplne będące ilustracją tematyki prezentowanej w trakcie wykładów. |
---|
T-W-1 | - Ustalone i nieustalone przewodzenie ciepła: jednokierunkowe ustalone przewodzenie ciepła z wewnętrznymi źródłami ciepła, nieustalone jednokierunkowe przewodzenie ciepła w nieograniczonej płycie, metoda Newmana określania pól temperatur ciał o skończonych wymiarach, przybliżone metody rozwiązywania zagadnień nieustalonej wymiany ciepła z zastosowaniem rachunku różniczkowego.
- Teoria rekuperatorów: wpływ zmienności (alfa) i k z temperaturą na warunki wymiany ciepła dla wymienników równoległo-prądowych, straty ciepła w wymienniku ciepła, wnikanie ciepła w pęczkach rur z żebrami o różnych kształtach, rekuperatory Fielda, Rosenblada, przybliżone obliczanie rekuperatorów metodą transformacji Trefnego.
- Zestawy rekuperatorów: równoległoprądowe, wieloszeregowo – przeciwprądowe, zestawy rekuperatorów równoważne pojedynczym rekuperatorom.
- Ogrzewanie i chłodzenie płynów w zbiorniku przy stałej temperaturze: czynnika grzejącego i grzanego dla stałych i zmiennych wartości. |
T-P-1 | W ramach zajęć projektowych studenci wykonują obliczenia cieplne (projektowe) będące ilustracją tematyki prezentowanej w trakcie wykładów. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne. |
M-3 | Metoda praktyczna: ćwiczenia projektowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne / ustne. Dwie prace kontrolne w trakcie semestru. System punktowy ocen: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń rachunkowych (dwie prace kontrolne). System punktowy oceny prac: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia. |
S-3 | Ocena formująca: Poprawne wykonanie projektu. System oceny - punktowy. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | System punktowy oceny:
Student uzyskał poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |
3,0 | System punktowy oceny:
Student uzyskał 60 - 69% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |
3,5 | System punktowy oceny:
Student uzyskał 70 - 79% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |
4,0 | System punktowy oceny:
Student uzyskał 80 - 89% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |
4,5 | System punktowy oceny:
Student uzyskał 90 - 94% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |
5,0 | System punktowy oceny:
Student uzyskał 95 - 100% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia. |