Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (N2)
specjalność: Ocena stanu i zagrożeń środowiska
Sylabus przedmiotu Ochrona zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona zwierząt | ||
Specjalność | Ochrona przyrody | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | realizacja treści programowych wymaga podstawowej wiedzy z prawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie z problematyką ochrony zwierząt: domowych, gospodarskich, dzikich, wykorzystywanych w celach rozrywkowych, specjalnych, doświadczalnych |
C-2 | wykształcenie umiejętności identyfikacji problemów zwierząt i sposoów ich rozwiązania w oparciu o istniejące normy prawne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza sytuacji prolemowych zwierząt i sposoby ich rozwiązywania | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd aktów prawnych regulujacych kwestie praw zwierząt i ich wykorzystywania w róznych celach | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 10 |
A-A-2 | opracowanie case study dla wybranego przypadku problemowego | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: weryfikacja poprawności doboru sposou rozwiazania sytuacji problrmowych wybranych grup zwierząt |
S-2 | Ocena podsumowująca: test wiedzy z treści wykładowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D04-op_W01 posiada poszerzona wiedzę o zagrożeniach zwierząt wykorzystywanych w róznych celach oraz znajdujacych się w różnych sytacjach problemowych | OS_2A_W07 | R2A_W05, R2A_W06 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D04-op_U01 posiada umiejętność oceny dobrostanu różnych gatunków zwierząt, przy ich wykorzytywaniu w róznych celach | OS_2A_U05 | R2A_U05, R2A_U08 | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D04-op_K01 posiada kompetencje zespołowej i indywidualnej oceny sytuacji zwierząt wykorzytywanych w róznych celach i znajdujących się w róznych sytuacjach problemowych | OS_2A_K01, OS_2A_K04 | R2A_K01, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07 | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D04-op_W01 posiada poszerzona wiedzę o zagrożeniach zwierząt wykorzystywanych w róznych celach oraz znajdujacych się w różnych sytacjach problemowych | 2,0 | student nie posiada poszerzonego zasobu wiedzy o zagrożeniach i sytuacjach problemowych zwierząt |
3,0 | student posiada dostateczną wiedzę o zagrożeniach i sytuacjach problemowych zwierząt | |
3,5 | student posiada więcej niż dostateczną wiedzę o zagrożeniach i sytuacjach prolemowych zwierząt | |
4,0 | student posiada wiedzę o zagrożeniach i sytuacjach prolemowych zwierząt na poziomie dobrym | |
4,5 | student posiada wiedzę o zagrożeniach i sytuacjach problemowych na poziomie wyższym niż dobrym ale nie bardzo dobrym | |
5,0 | student posiada wiedzę o zagrożeniach i sytuacjach problemowych zwierząt na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D04-op_U01 posiada umiejętność oceny dobrostanu różnych gatunków zwierząt, przy ich wykorzytywaniu w róznych celach | 2,0 | student nie posiada umiejętności oceny dorostanu różnych gatunków zwierząt |
3,0 | student posiada podstawową umiejętność w zakresie oceny dobrostanu zwierząt i korzysta z pomocy naczyciela | |
3,5 | student posiada podstawową umiejętność w zakresie oceny dobrostanu zwierząt przy ograniczonej pomocy nauczyciela | |
4,0 | student posiada dobrze ugruntowaną umiejętność oceny dobrostanu zwierząt | |
4,5 | student samodzielnie potrafi ocenić dobrostan zwierząt na poziomie dobrym | |
5,0 | student swobodnie porusza sięw problematyce oceny dobrostanu zwierząt |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D04-op_K01 posiada kompetencje zespołowej i indywidualnej oceny sytuacji zwierząt wykorzytywanych w róznych celach i znajdujących się w róznych sytuacjach problemowych | 2,0 | student nie posiada umiejętności pracy w grupie ani samodzielnej w ocenie sytuacji problemowych zwierząt |
3,0 | student posiada dostateczną umiejętność współpracy oraz indywidualnej oceny sytuacji problemowych zwierząt, dokonywanej pod kierunkiem nauczyciela | |
3,5 | student posiada dostateczną umiejętność współpracy oraz indywidualnej oceny sytuacji problemowej zwierząt, przy ograniczonej pomocy nauczyciela | |
4,0 | student radzi sobie indywidualnie oraz w zespole z oceną sytuacji problemowej zwierząt bez pomocy nauczyciela | |
4,5 | student w stopniu wyższym niż dobrym radzi sobie z oceną sytuacji problemowej zwierząt | |
5,0 | student posiada wysokie kompetencje w samodzielnej i grupowej ocenie sytuacji problemowej zwierząt |
Literatura podstawowa
- Radecki W., Ustawy: o ochronie zwierząt , o doświadczeniach na zwierzętach z komentarzem, Difin, Warszawa, 2007
- Kurek R., Ochrona dziko żyjących zwierząt przy inwestycjach drogowych w Polsce, Bystra, 2008, publikacja bezpłatna dostępna pod adresem www.pracownia.org.pl