Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (N2)
Sylabus przedmiotu Planowanie przestrzenne i projektowanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie przestrzenne i projektowanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dendrologii i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z geodezji i kartografii |
W-2 | Podstawowe wiadomości z dendrologii i urządzania terenów zieleni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego |
C-2 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat projektowania terenów zieleni |
C-3 | Przygotowanie do wykonania projektu terenu zieleni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego | 2 |
T-A-2 | Wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni | 8 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Planowanie przestrzenne i jego organizacja. Wsie jako tereny planowania przestrzennego | 2 |
T-W-2 | Miasta jako tereny planowania przestrzennego. Ewolucja w planowaniu przestrzennym miast, osiedli, terenów wiejskich | 2 |
T-W-3 | Klasyfikacja, program, znaczenie i lokalizacja terenów zieleni | 2 |
T-W-4 | Normatywy przestrzenne i techniczne oraz dokumentacja projektowo-techniczna inwestycji. Inwentaryzacja urbanistyczna i dendrologiczna | 2 |
T-W-5 | Uwarunkowania wpływająde na projektowanie terenów zieleni | 2 |
T-W-6 | Drzewa i krzewy w projektowaniu terenów zieleni | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-4 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metoda praktyczna / wykonanie projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Projekt |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_B04_W01 Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | OS_2A_W07, OS_2A_W09 | R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_B04_U01 Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu | OS_2A_U03, OS_2A_U07 | R2A_U02, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_B04_K01 Student ma świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | OS_2A_K02, OS_2A_K03, OS_2A_K04, OS_2A_K05 | R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K08 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_B04_W01 Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | 2,0 | student nie posiada wiedzy z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu |
3,0 | student posiada ograniczona wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | |
3,5 | student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | |
4,0 | student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko | |
5,0 | student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu planowania przestrzennego, projektowania terenów zieleni oraz odpowiedniego doboru roślin do wskazanego terenu z uwzględnieniem ich oddziaływania na środowisko |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_B04_U01 Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu | 2,0 | student nie potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu |
3,0 | student potrafi w ograniczonym zakresie dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu | |
3,5 | student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz dobrać rośliny do wskazanego terenu | |
4,0 | student dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu | |
4,5 | student ponad dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz odpowiednio dobrać rośliny do wskazanego terenu | |
5,0 | student bardzo dobrze potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego, wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni oraz bardzo dobrze dobrać rośliny do wskazanego terenu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_B04_K01 Student ma świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | 2,0 | student nie ma świadomości potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego |
3,0 | student ma elementarną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | |
3,5 | student ma dostateczną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | |
4,0 | student ma dobrą świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | |
4,5 | student ma pełną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego | |
5,0 | student ma ugruntowaną świadomość potrzeby samokształcenia się oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie wykonywania projektu zagospodarowania terenu zieleni z uwzględnieniem stanu środowiska naturalnego |
Literatura podstawowa
- Malczyk T, Wystyczne do projektowania na terenach zabudowanych, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Nysie, Nysa, 2005
- Pokorski J., Siwiec A., Kształtowanie terenów zieleni, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1985
- Zieńko J., Tokarski J., Planowanie przestrzenne a ochrona środowiska, AR Szczecin, Szczecin, 1999
Literatura dodatkowa
- Borcz Z., Elementy projektowania zieleni, AR we Wrocławiu, Wrocław, 1997
- Stachak A. (red.), Wsie i miasta Pomorza Zachodniego, Wyd. AR w Szczecinie, Szczecin, 2002