Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_O05-1_U01 | Posiada umiejętność wprowadzania do praktyki nowoczesnych technologii związanych z biologiczną i ekologiczną ochroną roślin nie powodujących zagrożeń dla środowiska naturalnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U04 | Samodzielnie i wszechstronnie wykonuje lub planuje zaawansowane zadania badawcze związane z obserwacjami środowiskowymi. Prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski, potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne. |
---|
OS_2A_U05 | Samodzielnie i wszechstronnie identyfikuje i analizuje zjawiska wpływające na jakość środowiska. Ocenia dobrostan zwierząt oraz zagrożenia dla środowiska i człowieka wynikające z koncentracji produkcji rolnej i przemysłowej. Wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji do ochrony i kształtowania środowiska. |
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | umiejętność właściwego doboru ekologicznych metod ochrony roślin w ochronie roślin przed agrofagami i chorobami |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Diagnostyka chorób i czynników chorobotwórczych roślin ozdobnych i dziko rosnących. Opracowywanie ekologicznych metod ochrony roślin rolniczych przed chorobami abiotycznego pochodzenia. |
---|
T-W-1 | Rozwój koncepcji i strategii wykorzystania metod i środków ochrony roślin przed szkodnikami ze szczególnym uwzględnieniem ekologicznych metod ochrony roślin |
T-W-2 | Biologiczne metody ochrony roślin przed szkodnikami - stan aktualny i perspektywy rozwoju. Czynniki biologiczne w integrowanej ochronie roślin. Sposoby wykorzystania i formulacji czynników biologicznych. |
T-A-2 | Zróżnicowanie entomofauny w wybranych środowiskach (wodne, leśne, łąkowe). Diagnostyka gatunków i klasyfikacja oraz ocena stanu populacji owadów i znaczenia biocenotycznego. |
T-A-1 | Nicienie owadobójcze jako biologiczne czynniki zwalczania szkodników roślin. Diagnoastyka gatunków, sposoby formulacji, wykorzystanie w praktyce. |
T-W-6 | Symbioza a zdrowotność roślin. Wykorzystanie interakcji miedzy mikroorganizmami. |
T-W-5 | Charakterystyka ekologicznych metod zwalczania wirusów, bakterii i grzybów. |
T-W-3 | Wykorzystanie ekologicznych metod ochrony roślin przed szkodnikami w praktyce. Zoocydy nowej generacji - antyfidanty, allelozwiązki, atraktanty, feromony. |
T-A-4 | Opracowywanie ekologicznych metod ochrony roślin rolniczych przed chorobami pochodzenia wirusowego, bakteryjnego i grzybowego. |
T-W-4 | Homeostaza w ekosystemach użytkowanych. Metodyka aplikowania biopreparatów. |
Metody nauczania | M-4 | pokaz |
---|
M-5 | metoda projektów |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-2 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: aprobata |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie posiada umiejętności zastosowania żadnej metody zwalczania szkodników i patogenów |
3,0 | posiada umiejętność poprawnego dopasowania metody ochrony roślin do zwalczanego obiektu |
3,5 | posiada umiejętność poprawnego dopasowania metody ochrony roślin do zwalczanego obiektu; ma umiejętność zastosowania wybranej metody zwalczania szkodników i patogenów |
4,0 | posiada umiejętność poprawnego dopasowania metody ochrony roślin do zwalczanego obiektu; ma umiejętność zastosowania wybranej metody zwalczania chorób, szkodników i patogenów, posiada umiejętność korzystania z Zaleceń Ochrony Roślin |
4,5 | posiada umiejętność poprawnego dopasowania metody ochrony roślin do zwalczanego obiektu; ma umiejętność zastosowania wybranej metody zwalczania szkodników i patogenów, posiada umiejętność korzystania z Zaleceń Ochrony Roślin, posiada umiejętność doboru środków ochrony roślin |
5,0 | posiada umiejętność zastosowania wybranej metody zwalczania chorób, szkodników i patogenów poprawnie dopasowanej do zwalczanego obiektu, posiada umiejętność korzystania z Zaleceń Ochrony Roślin, posiada umiejętność doboru środków ochrony roślin i układania programów integrowanej ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami, |