Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O01-D_U01 | Potrafi pobierać i próbki glebowe oraz ziem ogrodniczych i podłoży do analiz chemicznych. Umie przygotować pobrany materiał glebowy lub roślinny do analiz chemicznych. Opracowuje metody nawożenia dla podstawowych roślin ogrodniczych.
Dokonuje interpretacji uzyskanych wyników i wyciąga wnioski z przeprowadzonych analiz chemicznych.
Rozpoznaje praktycznie podstawowe grupy nawozów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U08 | student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
OG_1A_U09 | student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą |
OG_1A_U11 | student potrafi zdiagnozować zasobność gleb i podłoży ogrodniczych, posługuje się metodami oceny stanu odżywienia roślin, stosuje zasady racjonalnego nawożenia mineralnego zgodnego z potrzebami uprawianych roślin ogrodniczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Umiejętność zasady interpretacji analiz chemicznych i fizycznych części wskaźnikowych roślin ogrodniczych i ozdobnych oraz z efektami nawozowymi |
---|
C-2 | Zapoznanie z umiejętnością doboru nawozów do dolistnego dokarmiania roślin w zależności od stosowanego nawożenia doglebowego |
Treści programowe | T-W-6 | Stosowanie nawozów przeznaczonych do dolistnego dokarmiania roślin (rodzaj nawozu, forma, wielkość dawki, stężenie, terminy stosowania). |
---|
T-W-5 | Metody pobierania próbek materiału glebowego i roślinnego do analiz chemicznych. Zalecenia nawozowe dla roślin warzywnych i ozdobnych. |
T-L-3 | Opracowanie zaleceń nawozowych na podstawie analizy chemicznej gleb i podłoży. Opracowanie projektu nawożenia roślin ogrodniczych i ozdobnych w oparciu o potrzeby pokarmowe i nawozowe roślin, zasobność gleb lub podłoży w składniki pokarmowe. |
T-W-7 | Obliczanie efektów ekonomicznych przy doglebowym i dolistnym, nawożeniu roślin ogrodniczych. |
T-L-2 | Oznaczanie zawartości azotu azotanowego N-NO3 metodą salicylową w owocach i warzywach. Oznaczanie potrzeb zakwaszania ziem ogrodniczych metodą inkubacyjną (metoda próbnego zakwaszenia). |
T-L-1 | Oznaczenie zawartości ogólnej makroskładników w podłożach i ziemiach ogrodniczych metodą Nowosielskiego. Oznaczanie form przyswajalnych dla roślin fosforu potasu i magnezu. |
Metody nauczania | M-5 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Metody problemowe (dyskusje, ocena jakości produktów, surowców, odpadów) |
M-6 | Samodzielna praca studenta |
M-3 | Metody praktyczne (demonstracja i mieszanie nawozów, interpretacja wyników i wyciągnięcie wniosków, zasada działania i obsługa aparatu do absorpcji atomowej ASA, opanowanie obsługi programu komputerowego stosownego w doradztwie nawozowym roślin ogrodniczych) |
M-4 | Nowoczesne środki audiowizualne i multimedialne. Prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena cząstkowa przeprowadzona w trakcie realizacji zajęć, za aktywność i zaangażowanie studenta oraz umiejętności organizacji pracy w zespole |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przeprowadzana w formie pisemnej w końcowej fazie zajęć (wykładów i ćwiczeń), jako podsumowujaca osiagnięte rezultaty uczenia się. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada żadnych umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. |
3,0 | Student posiada minimalne umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. |
3,5 | Student posiada zadawalające
umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. |
4,5 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie oceny wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin ogrodniczych oraz planowania nawożenia roślin. Ponadto potrafi określić jaki jest wpływ nawożenia na stan gleby, na plonowanie roślin oraz na środowisko |