Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_3A_D02_W01 | Pogłebiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | OG_3A_W01 | Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym. |
---|
OG_3A_W03 | Wykazuje oryginalne i twórcze podejście do rozwiązywania problemów ochrony środowiska, produkcji roślinnej, ogrodniczej i inżynierii środowiska i wdrażania osiągnięć badań naukowych. |
OG_3A_W04 | Ma pogłębioną wiedzę z zakresu doświadczalnictwa rolniczego i stosowania metod statystycznych dla oceny wyników badań i obserwacji odnoszących się do nauk rolniczych. |
OG_3A_W05 | Ma zintegrowaną wiedzę pozwalającą na organizację badań naukowych, uwzględniających dobór odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz poprawy jakości życia człowieka. |
OG_3A_W07 | Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska. |
OG_3A_W09 | Wykazuje się zaawansowaną znajomością najnowszej literatury naukowej krajowej i światowej z zakresu nauk rolniczych. |
Cel przedmiotu | C-2 | Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnieć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawą doktorską. |
---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie ogrodnictwa i ze sposobami ich realizacji. |
C-4 | Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych. |
C-3 | Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i doi ch prezentacji na konferencjach i seminariach naukowych. |
Treści programowe | T-A-1 | Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań,
prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu. |
---|
T-A-1 | Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji
wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich. |
T-A-1 | Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania.
Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu. |
T-A-1 | Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie
rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez
doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na
konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się
doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji
prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań
prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce. |
Metody nauczania | M-1 | Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym. |
---|
M-2 | Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu. |
M-3 | Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania sie o granty, wyjazdy studyjne do swiatowych osrodków naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada podstawową wiedzę w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujących wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia
prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych z zakresu tematyki doktoratu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |