Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz1 <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi. |
C-2 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji. | 1 |
T-W-2 | Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych. | 1 |
T-W-3 | Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji. | 1 |
T-W-4 | Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-W-5 | Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne. | 1 |
T-W-6 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. | 1 |
T-W-7 | Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie. | 1 |
T-W-8 | Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia. | 1 |
T-W-9 | Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 2 |
T-W-10 | Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa. | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładów. Obserwacja zachowań społeczeństwa w różnych sytuacjach na rynku. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 10 |
A-W-4 | Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej. | 12 |
A-W-5 | Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych. | 8 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna. |
M-2 | Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_W01 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | ROL_1A_W02, ROL_1A_W03 | R1A_W02, R1A_W08, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-2 |
ROL_1A_O02 -K_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | ROL_1A_W15 | R1A_W01 | — | C-2 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
ROL_1A_O02 -K_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | ROL_1A_W02 | R1A_W02, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | ROL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
ROL_1A_O02 -K_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | ROL_1A_U15 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | — | C-2 | T-W-5, T-W-6 | M-2 | S-1, S-2 |
ROL_1A_O02 -K_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować. | ROL_1A_U18 | R1A_U01 | InzA_U04 | C-2 | T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | ROL_1A_K02, ROL_1A_K04 | R1A_K02, R1A_K04 | — | C-2 | T-W-7, T-W-9 | M-2 | S-2, S-3 |
ROL_1A_O02 -K_K02 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | ROL_1A_K03, ROL_1A_K06, ROL_1A_K07 | R1A_K03, R1A_K06, R1A_K08 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2 | T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_W01 Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02 -K_W02 Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02 -K_W03 Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_U01 Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02 -K_U02 Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji. | 2,0 | |
3,0 | Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02 -K_U03 Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O02 -K_K01 Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O02 -K_K02 Posiada kompetencje dobrego negocjatora. | 2,0 | |
3,0 | Posiada kilka cech negocjatora. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Kraków, Kraków, 2006
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, Warszawa, 2000
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, Wrocław, 1997
- Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Simpson E., Jak tworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, Warszawa, 1998
- Wąsik E., Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznań, Poznań, 2007