Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Marketing i obrót:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing i obrót | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat zasad i narzędzi marketingowych |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat sposobów efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingowych w działalności gospodarczej przedsiębiorstw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wady i zalety marketingu | 1 |
T-A-2 | Otoczenie marketingowe | 2 |
T-A-3 | Segmentacja rynku | 1 |
T-A-4 | Produkt – fortyfikacja | 1 |
T-A-5 | Cena jako narzędzie marketingu | 1 |
T-A-6 | Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie marketingu | 1 |
T-W-2 | Zasady i rodzaje marketingu | 1 |
T-W-3 | Segmentacja rynku | 1 |
T-W-4 | Produkt – pojęcie, rodzaje, cykl życia | 1 |
T-W-5 | Ogólna charakterystyka promocji | 1 |
T-W-6 | Ogólna charakterystyka dystrybucji | 2 |
T-W-7 | Badania marketingowe – zarys | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie pracy indywdualnej - analiza SWOT | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Studia przypadków |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C21_W01 student powinien definiować marketing | ROL_1A_W02 | R1A_W02, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
ROL_1A_C21_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix | ROL_1A_W02 | R1A_W02, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-3 |
ROL_1A_C21_W03 powinien wymienaić elementy otoczenia marketingowego podmiotu | ROL_1A_W02 | R1A_W02, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2 | T-A-2, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C21_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | ROL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-2 | T-A-3, T-W-2 | M-1, M-3 | S-2 |
ROL_1A_C21_U02 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | ROL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
ROL_1A_C21_U03 dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | ROL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1, C-2 | T-W-4 | M-1, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C21_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | ROL_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-W-2 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
ROL_1A_C21_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | ROL_1A_K07 | R1A_K08 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C21_W01 student powinien definiować marketing | 2,0 | |
3,0 | powinien definiować marketing | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C21_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix | 2,0 | |
3,0 | powinien wymieniać elementy marketingu mix | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C21_W03 powinien wymienaić elementy otoczenia marketingowego podmiotu | 2,0 | |
3,0 | powinien wymienić elementy otoczenia marketingowego podmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C21_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | 2,0 | |
3,0 | Zna cel i zasady stosowania segmentacji | |
3,5 | ||
4,0 | powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | |
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C21_U02 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | 2,0 | |
3,0 | Zna narzędzia marketingu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | powinein postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | |
5,0 | ||
ROL_1A_C21_U03 dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym potrafi dobrać niektóre narzędzia dystrybucji do specyfiki oferty | |
3,5 | dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | |
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C21_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym orientuje się w zasadach obserwacji otoczenia marketingowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | |
ROL_1A_C21_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym potrafi organizować podstawowe działania marketingowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | |
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotler Philip, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa, 1994
- Zajączkowski M., Produkt i cena w marketingu współczesnym, AR, Szczecin, 2005
- Zajączkowski M, Dystrybucja i promocja w marketingu współczesnym, AR, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002
- Sztucki T, Promocja, sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1995