Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_K11_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć w podstawowym zakresie dobierać układy enegetyczne i ich elementy typowe dla obiektów oceanotechnicznych, przeprowadzać proste obliczenia i pomiary związane z wyznaczaniem parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych elementów systemów energetycznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_U13 | Potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień mechaniki i energetyki w oceanotechnice. |
---|
EMO_1A_U19 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu marikultury, przedsiębiorstwa połowowego, obiektów chłodzonych, przedsiębiorstwa wydobywczego i przedsiębiorstwa energetycznego. |
EMO_1A_U20 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jednostki pływającej w warunkach morskich. |
EMO_1A_U22 | Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość podstaw budowy i eksploatacji różnych typów systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych ze szczególnym uwzględnieniem siłowni okrętowych. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Wybrane charakterystyki energetyczne, masowe i gabarytowe systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. |
---|
T-L-1 | Badanie układów chłodzenia, badanie układów pompowych, badanie kotła, wirowanie paliw. Symulacja wybranych układów automatyzacji siłowni statku. Analiza schematów instalacji i planów siłowni. |
T-W-9 | Zasada pracy oraz ogólna charakterystyka zasadniczych elementów siłowni turbogazowych i kombinowanych. |
T-W-1 | Definicje i przeznaczenie systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. Klasyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. |
T-W-6 | Nośniki i źródła energii dla systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. |
T-W-5 | Współpraca układu sinik- pędnik – kadłub. |
T-W-4 | Ogólna charakterystyka elementów tworzących okrętowe systemy energetyczne. |
T-W-8 | Zasada pracy oraz ogólna charakterystyka głównych urządzeń i mechanizmów siłowni turboparowych. |
T-W-2 | Rozwiązania elektrowni i systemów grzewczych obiektów oceanotechnicznych. |
T-W-7 | Instalacje okrętowych siłowni spalinowych - przeznaczenie, ogólne wymagania projektowe i eksploatacyjne stawiane instalacjom. |
Metody nauczania | M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
M-4 | Metody programowane z użyciem komputera i symulatora siłowni okrętowych. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta w trakcie odbywanych laboratoriów oraz bieżąca identyfikacja ewentualnych braków. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań. |