Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów

Sylabus przedmiotu Budowle i urządzenia hydrotechniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowle i urządzenia hydrotechniczne
Specjalność Eksploatacja zasobów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 5,00,50egzamin
projektyP6 15 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z fizyki
W-3Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z podstaw oceanotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zagadnień technologii budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
C-3Znajomość zagadnień eksploatacji budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.13
T-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.2
15
wykłady
T-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.1
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.4
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.3
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.5
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.8
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1przedstawienie zakresu projektu2
A-P-2konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu12
A-P-3Konsultacje10
A-P-4Studiowanie literatury20
A-P-5Studiowanie żródeł internetowych15
A-P-6Przygotowanie do zajęć, praca własna30
A-P-7Prezentacja projektu1
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury50
A-W-3Studiowanie żródeł internetowych35
A-W-4Konsultacje15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia18
A-W-6Udział w egazminie2
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_W01
Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
EMO_1A_W03, EMO_1A_W15, EMO_1A_W17R1A_W04, R1A_W05, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-3, C-4, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
EMO_1A_U01, EMO_1A_U19R1A_U01, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, T1A_U01, T1A_U13InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-5, C-2, C-6T-P-2, T-P-1, T-W-8, T-W-7M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S15_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-5, C-6, C-2, C-4T-P-1, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-2, M-3, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_W01
Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S15_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wiesław Depczyński, Andrzej Szamowski, Budowle i zbiorniki wodne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1997, ISBN 83-87012-66-1., seria: Inżynieria Środowiska
  2. Tarnowski W., Wspomaganie komputerowe CAD CAM Podstawy projektowanie techicznego, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1997
  3. Radosław Rutkowski, Modelowanie systemów kontroli geometrycznej przestrzennych konstrukcji stalowych w aspekcie wymaganych standardów dokładnościowych, Politechnika Szczecińska, Wydział Techniki Morskiej, Szczecin, 2005, Rozprawa doktorska
  4. Przepisy towarzystw klasyfikacyjnych i morskie konwencje międzynarodowe., 2011
  5. Dz. U. z 2007 r. Nr 86, poz. 579, Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, 2011
  6. Dz. U. z 1998 r. Nr 101, poz. 645, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie., 2011
  7. Dz. U. z 1994 r. Nr 89, poz. 414, Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, 2011
  8. Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229, Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Karlic, Zarys górnictwa morskiego, Wydawnictwo Śląskie, katowice, 1988
  2. Mazurkiewicz, Encyklopedia Inżynierii Morskiej, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.13
T-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.1
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.3
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.4
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.3
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.5
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.8
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1przedstawienie zakresu projektu2
A-P-2konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu12
A-P-3Konsultacje10
A-P-4Studiowanie literatury20
A-P-5Studiowanie żródeł internetowych15
A-P-6Przygotowanie do zajęć, praca własna30
A-P-7Prezentacja projektu1
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury50
A-W-3Studiowanie żródeł internetowych35
A-W-4Konsultacje15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia18
A-W-6Udział w egazminie2
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_W01Student ma podstawową wiedze z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobó mórz i oceanów, ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawiania podstawowych konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
EMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
EMO_1A_W17Ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawienia podstawowych konstrukcji inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Znajomość zagadnień eksploatacji budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
C-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
C-1Znajomość zagadnień technologii budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych w zakresie omawianym w programie wykładów.
Treści programoweT-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-5Środowisko wodne i jego wpływ na budowę i eksploatację budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-3Budowle i urządzenia hydrotechniczne morskie, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-1Budowle hydrotechniczne definicje.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-2Budowle i urządzenia hydrotechniczne śródlądowe, budowa, zasada działania, informacje podstawowe.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_U01Student posiada umiejętności wyszukiwania zrozumienia analizy i wykorzystywania potrzebnych informacj. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. Student potrafi dobrać maszyny i urządzanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa związanego z eksploatacją mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów.
EMO_1A_U19Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu marikultury, przedsiębiorstwa połowowego, obiektów chłodzonych, przedsiębiorstwa wydobywczego i przedsiębiorstwa energetycznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
C-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.
Treści programoweT-P-2Wykonanie dokumentacji wykonawczej.
T-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S15_K01Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-5Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji hydrotechnicznych.
C-6Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
C-4Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe.
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu wykonawczego w komputerowym systemie ogólnoprojektowym (np. systemie TRIBON) na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji hydrotechnicznej lub jej części.
T-W-4Regulacje prawne krajowe oraz międzynarodowe dotyczące budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-8Geodezyjna obsługa budowy i eksploatacji urządzeń i budowli hydrotechnicznych.
T-W-7Wspomaganie komputerowe w projektowaniu i budowie budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
T-W-6Projektowanie budowa i eksploatacja budowli i urządzeń hydrotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu oceanotechnicznego.
M-3Cwiczenia projektowe: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli