Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja zasobów energetycznych

Sylabus przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy konstrukcji maszyn
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Czyński <Michal.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Józiak <Wieslaw.Joziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mechanika
W-2Fizyka
W-3Grafika inżynierska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami konstruowania maszyn
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi stosowanymi w budowie maszyn i mechanizmów
C-3Utrwalenie wiedzy z zakresu wykonywania i odczytywania rysunków technicznych
C-4Zapoznanie studentów z zasadami i sposobami przeprowadzania obliczeń inżynierskich
C-5Uświadomienie sobie przez studenta konieczności ciągłego zwiększania wiedzy i umiejętności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projekt podzespółu napędowego10
T-L-2Projekt połączenia śrubowego10
T-L-3Projekt spawanej konstrukcji stalowej10
30
wykłady
T-W-1Podstawowe definicje: mechanizm, maszyna, praca, energia, moc. Fazy konstruowania.2
T-W-2Podstawy teorii bezpieczeństwa konstrukcji a w tym obciążenia dopuszczalne i niszczące. Kryteria konstrukcyjne: wytrzymałość, sztywność, trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo.5
T-W-3Procesy losowe obciążeń oraz procesy degradacyjne jako procesy prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Prawdopodobieństwo uszkodzenia.2
T-W-4Budowa i problemy konstrukcyjne, technologiczne oraz eksploatacyjne łożysk, sprzęgieł, przekładni zębatych, pasowych, hamulców oraz konstrukcji nośnych.6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Wykonanie obliczeń konstrukcyjnych10
A-L-3Przygotowanie opisów i dokumentacji projektowej20
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda programowana z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin sprawdzające poziom nabytej wiedzy
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektów wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć projektowych
S-3Ocena formująca: Ocena postępów w nauce

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P11_W01
Student ma wiedzę z zakresu zasad budowy, konstruowania, produkcji i eksploatacji maszyn. Zna procesy degradacyjne i prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Ma wiedzę umożliwiającą przeprowadzenie podstawowych obliczeń inżynierskich.
EMO_1A_W15, EMO_1A_W17, EMO_1A_W03R1A_W04, R1A_W05, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P11_U01
Student jest w stanie rozwiązywać zadania techniczne formułując koncepcje rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Na podstawie ogólnie sformuowanego zadania projektowego potrafi wybrać właściwą metodę oraz narzędzia rozwiązania zadania. Potrafi na bazie przeprowadzonych obliczeń inżynierskich dobrać pasujące rozwiązanie lub określić jego podstawowe wymiary. Potrafi zaprojektować w środowisku Autodesk Inventor proste urządzenie, obiekt, instalację lub system.
EMO_1A_U22, EMO_1A_U21, EMO_1A_U04R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U13, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4T-L-3, T-L-2, T-L-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_P11_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do problemów konstrukcji maszyn, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-5T-L-1, T-W-3, T-L-3, T-W-2, T-L-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P11_W01
Student ma wiedzę z zakresu zasad budowy, konstruowania, produkcji i eksploatacji maszyn. Zna procesy degradacyjne i prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Ma wiedzę umożliwiającą przeprowadzenie podstawowych obliczeń inżynierskich.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student posiada wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn. Potrafi porównywać i oceniać różne rozwiązania. Potrafi wykorzystać zdobytą wwiedzę przy typowych pracach projektowych. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student posiada wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn. Potrafi porównywać i oceniać różne rozwiązania. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza przedstawioną tematykę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P11_U01
Student jest w stanie rozwiązywać zadania techniczne formułując koncepcje rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Na podstawie ogólnie sformuowanego zadania projektowego potrafi wybrać właściwą metodę oraz narzędzia rozwiązania zadania. Potrafi na bazie przeprowadzonych obliczeń inżynierskich dobrać pasujące rozwiązanie lub określić jego podstawowe wymiary. Potrafi zaprojektować w środowisku Autodesk Inventor proste urządzenie, obiekt, instalację lub system.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać zadań.
3,0Student potrafi poprawnie rozwiązywać zadania, często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzelnie wykonać typowe zadania. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać nietypowe zadania. Wykazuje inicjatywę w stosowaniu własnych rozwiązań. Nie popełnia pomyłek w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_P11_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do problemów konstrukcji maszyn, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
2,0Student nie jest zainteresowany przedmiotem, nie uzupełnia na bieżąco braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności
3,5Student przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie zajęć jest umiarkowanie aktywny
4,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach
4,5Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, podejmuje próby wykonywania zadań dodatkowych
5,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, chętnie wykonuje zadania dodatkowe

Literatura podstawowa

  1. Dietrich Marek, Podstawy Konstrukcji Maszyn t. I, II, III., WNT, Warszawa, 2005
  2. Hann Mieczysław, Czyński Michał, Podstawy konstruowania maszyn transportowych i oceanotechnicznych, ZAPOL, Szczecin, 2011
  3. Biały Witold, Maszynoznawstwo, WNT, Warszawa, 2003
  4. Kurmaz Leonid, Kurmaz Oleg, Projektowanie węzłów i części maszyn, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Ciszewski Andrzej, Radomski Tadeusz, Materiały konstrukcyjne w budowie maszyn, PWN, Warszawa, 1989
  2. Mazanek Eugeniusz, Kania Ludwik, Dziurski Andrzej, Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn. t. I, II, WNT, Warszawa, 2009
  3. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projekt podzespółu napędowego10
T-L-2Projekt połączenia śrubowego10
T-L-3Projekt spawanej konstrukcji stalowej10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe definicje: mechanizm, maszyna, praca, energia, moc. Fazy konstruowania.2
T-W-2Podstawy teorii bezpieczeństwa konstrukcji a w tym obciążenia dopuszczalne i niszczące. Kryteria konstrukcyjne: wytrzymałość, sztywność, trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo.5
T-W-3Procesy losowe obciążeń oraz procesy degradacyjne jako procesy prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Prawdopodobieństwo uszkodzenia.2
T-W-4Budowa i problemy konstrukcyjne, technologiczne oraz eksploatacyjne łożysk, sprzęgieł, przekładni zębatych, pasowych, hamulców oraz konstrukcji nośnych.6
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Wykonanie obliczeń konstrukcyjnych10
A-L-3Przygotowanie opisów i dokumentacji projektowej20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P11_W01Student ma wiedzę z zakresu zasad budowy, konstruowania, produkcji i eksploatacji maszyn. Zna procesy degradacyjne i prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Ma wiedzę umożliwiającą przeprowadzenie podstawowych obliczeń inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
EMO_1A_W17Ma wiedzę na temat zasad i podstaw konstrukcji maszyn oraz sposobów graficznego przedstawienia podstawowych konstrukcji inżynierskich.
EMO_1A_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami konstruowania maszyn
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi stosowanymi w budowie maszyn i mechanizmów
C-4Zapoznanie studentów z zasadami i sposobami przeprowadzania obliczeń inżynierskich
Treści programoweT-W-1Podstawowe definicje: mechanizm, maszyna, praca, energia, moc. Fazy konstruowania.
T-W-2Podstawy teorii bezpieczeństwa konstrukcji a w tym obciążenia dopuszczalne i niszczące. Kryteria konstrukcyjne: wytrzymałość, sztywność, trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo.
T-W-3Procesy losowe obciążeń oraz procesy degradacyjne jako procesy prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Prawdopodobieństwo uszkodzenia.
T-W-4Budowa i problemy konstrukcyjne, technologiczne oraz eksploatacyjne łożysk, sprzęgieł, przekładni zębatych, pasowych, hamulców oraz konstrukcji nośnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin sprawdzające poziom nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student posiada wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn. Potrafi porównywać i oceniać różne rozwiązania. Potrafi wykorzystać zdobytą wwiedzę przy typowych pracach projektowych. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student posiada wiedzę z zakresu budowy, konstrukcji i eksploatacji maszyn. Potrafi porównywać i oceniać różne rozwiązania. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza przedstawioną tematykę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P11_U01Student jest w stanie rozwiązywać zadania techniczne formułując koncepcje rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Na podstawie ogólnie sformuowanego zadania projektowego potrafi wybrać właściwą metodę oraz narzędzia rozwiązania zadania. Potrafi na bazie przeprowadzonych obliczeń inżynierskich dobrać pasujące rozwiązanie lub określić jego podstawowe wymiary. Potrafi zaprojektować w środowisku Autodesk Inventor proste urządzenie, obiekt, instalację lub system.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U22Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów.
EMO_1A_U21Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w pozyskiwaniu zasobów morskich.
EMO_1A_U04Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Utrwalenie wiedzy z zakresu wykonywania i odczytywania rysunków technicznych
C-4Zapoznanie studentów z zasadami i sposobami przeprowadzania obliczeń inżynierskich
Treści programoweT-L-3Projekt spawanej konstrukcji stalowej
T-L-2Projekt połączenia śrubowego
T-L-1Projekt podzespółu napędowego
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektów wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać zadań.
3,0Student potrafi poprawnie rozwiązywać zadania, często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzelnie wykonać typowe zadania. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać nietypowe zadania. Wykazuje inicjatywę w stosowaniu własnych rozwiązań. Nie popełnia pomyłek w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_P11_K01Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do problemów konstrukcji maszyn, rozumie potrzebę dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie sobie przez studenta konieczności ciągłego zwiększania wiedzy i umiejętności
Treści programoweT-L-1Projekt podzespółu napędowego
T-W-3Procesy losowe obciążeń oraz procesy degradacyjne jako procesy prowadzące do uszkodzeń obiektów mechanicznych. Prawdopodobieństwo uszkodzenia.
T-L-3Projekt spawanej konstrukcji stalowej
T-W-2Podstawy teorii bezpieczeństwa konstrukcji a w tym obciążenia dopuszczalne i niszczące. Kryteria konstrukcyjne: wytrzymałość, sztywność, trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo.
T-L-2Projekt połączenia śrubowego
T-W-4Budowa i problemy konstrukcyjne, technologiczne oraz eksploatacyjne łożysk, sprzęgieł, przekładni zębatych, pasowych, hamulców oraz konstrukcji nośnych.
T-W-1Podstawowe definicje: mechanizm, maszyna, praca, energia, moc. Fazy konstruowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda programowana z użyciem komputera
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena postępów w nauce
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zainteresowany przedmiotem, nie uzupełnia na bieżąco braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności
3,5Student przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie zajęć jest umiarkowanie aktywny
4,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach
4,5Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, podejmuje próby wykonywania zadań dodatkowych
5,0Student regularnie przygotowuje się do zajęć projektowych, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, bierze aktywny udział w zajęciach, chętnie wykonuje zadania dodatkowe