Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja zasobów energetycznych

Sylabus przedmiotu Podstawy techniki połowów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy techniki połowów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólne wiadomości z dziedziny rybołówstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapozanie studentów z materiałami do budowy narzedzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwanie sie nimi oraz pojeciami zwiazanymi z rybołówstwem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych2
T-L-2skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych2
T-L-3Własności przędzy sieciowej i jadra2
T-L-4Podstawowe węzły stosowane na wodzie oraz prace takielarskie2
T-L-5Krojenie jadra i łączenie elementów4
T-L-6Osadzanie i powierzchnia jadra2
T-L-7Obliczanie materiałów sieciowych2
T-L-8Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym6
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym6
T-L-10Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego1
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa1
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu1
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu9
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2studiowanie wskazanej literatury12
A-L-3obliczenia wyników badań2
A-L-4obliczenia projektowe9
A-L-5konsultacje4
A-L-6przygotowanie do zaliczenia projektu3
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach22
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu4
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
S-2Ocena podsumowująca: praca projektowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęćstudent powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
EMO_1A_W08, EMO_1A_W20, EMO_1A_W04, EMO_1A_W16R1A_W02, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W08, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K12_U01
Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
EMO_1A_U10, EMO_1A_U22, EMO_1A_U18, EMO_1A_U11, EMO_1A_U21, EMO_1A_U19, EMO_1A_U02R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U09, T1A_U05, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-1, T-L-10, T-L-8, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-9, T-L-6, T-L-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K12_K01
Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
EMO_1A_K05, EMO_1A_K04, EMO_1A_K02, EMO_1A_K06, EMO_1A_K03, EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-L-10, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęćstudent powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
2,0nie zna żadnych narzędzi połowu ani pojęć dotyczących rybołówstwa
3,0zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem
3,5zna narzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem
4,0zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem
4,5zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudowac proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami zwiazanymi z rybołówstwem
5,0zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umięjetnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K12_U01
Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
2,0nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu
3,0umie kroić i zszywac jadro
3,5umie zmontować proste narzędzia połowu
4,0umie wykonywać narzędzia połowu
4,5umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu
5,0umie wykonywać i zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K12_K01
Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
2,0nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,0zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,5zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu
4,0zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska
4,5ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby nalezy zachowywać dla przyszłych pokoleń
5,0ma pełna swiadomosc wielkiej róznorodnosci sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje sie wielka wrazliwoscia zachowania tych zasobów

Literatura podstawowa

  1. Świniarski J, Rybackie narzedzia połowu (podział, nazwy, oznaczenia), AR, Szczecin, 1975
  2. Świniarski J, Technika połowu ryb, PWN, Warszawa, 1970
  3. Swiniarski J, Narzedzia i metody połowu ryb, WSR, Szczecin, 1971
  4. Swiniarski J., Cetinic P, Technologia połowu organizmów morskich, Wyd. Morskie, Gdynia, 1993, Wyd. Morskie, Cdynia, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Świniarski J., Krępa J, Teoria łownosci i projektowanie narzedzi połowu, PWN, Warszawa, 1975
  2. Krępa J., Stengel H., Fridman A, Narzedzia połowu rybołówstwa morskiego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1987

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych2
T-L-2skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych2
T-L-3Własności przędzy sieciowej i jadra2
T-L-4Podstawowe węzły stosowane na wodzie oraz prace takielarskie2
T-L-5Krojenie jadra i łączenie elementów4
T-L-6Osadzanie i powierzchnia jadra2
T-L-7Obliczanie materiałów sieciowych2
T-L-8Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym6
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym6
T-L-10Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego1
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa1
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu1
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu9
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2studiowanie wskazanej literatury12
A-L-3obliczenia wyników badań2
A-L-4obliczenia projektowe9
A-L-5konsultacje4
A-L-6przygotowanie do zaliczenia projektu3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach22
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu4
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K12_W01W wyniku przeprowadzonych zajęćstudent powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W08Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu eksploatacji zasobów biologicznych i energetycznych mórz i oceanów.
EMO_1A_W20Ma elementarną wiedzę w zakresie ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, managementu środowiskowego oraz ochrony własności intelektualnej.
EMO_1A_W04Posiada podstawową wiedzę z zakresu z materiałoznawstwa i technik wytwarzania.
EMO_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie technik rybołówstwa stosowanych w rybołówstwie morskim, zna zasady budowy i eksploatacji narzędzi połowu oraz jednostek rybackich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapozanie studentów z materiałami do budowy narzedzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwanie sie nimi oraz pojeciami zwiazanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-L-3Własności przędzy sieciowej i jadra
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa
T-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
S-2Ocena podsumowująca: praca projektowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna żadnych narzędzi połowu ani pojęć dotyczących rybołówstwa
3,0zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem
3,5zna narzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem
4,0zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem
4,5zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudowac proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami zwiazanymi z rybołówstwem
5,0zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umięjetnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K12_U01Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U10Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem i eksploatacją różnych narzędzi połowowych. Potrafi wykonać proste narzędzia rybackie.
EMO_1A_U22Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów.
EMO_1A_U18Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne w skali lokalnej i regionalnej. Stosuje zasady bhp i higieny pracy.
EMO_1A_U11Potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji.
EMO_1A_U21Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w pozyskiwaniu zasobów morskich.
EMO_1A_U19Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu marikultury, przedsiębiorstwa połowowego, obiektów chłodzonych, przedsiębiorstwa wydobywczego i przedsiębiorstwa energetycznego.
EMO_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1zapozanie studentów z materiałami do budowy narzedzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwanie sie nimi oraz pojeciami zwiazanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-L-1Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych
T-L-10Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu
T-L-8Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym
T-L-7Obliczanie materiałów sieciowych
T-L-2skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych
T-L-4Podstawowe węzły stosowane na wodzie oraz prace takielarskie
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym
T-L-6Osadzanie i powierzchnia jadra
T-L-5Krojenie jadra i łączenie elementów
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
S-2Ocena podsumowująca: praca projektowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu
3,0umie kroić i zszywac jadro
3,5umie zmontować proste narzędzia połowu
4,0umie wykonywać narzędzia połowu
4,5umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu
5,0umie wykonywać i zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K12_K01Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
EMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
EMO_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
EMO_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
EMO_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
EMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapozanie studentów z materiałami do budowy narzedzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwanie sie nimi oraz pojeciami zwiazanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu
T-L-10Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,0zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,5zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu
4,0zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska
4,5ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby nalezy zachowywać dla przyszłych pokoleń
5,0ma pełna swiadomosc wielkiej róznorodnosci sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje sie wielka wrazliwoscia zachowania tych zasobów