Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka w eksploatacji mórz i oceanów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w eksploatacji mórz i oceanów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy ekonomii, podstawy organizacji i zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw transportu, zarządzania i logistyki w eksploatacji mórz i oceanów
C-2Przekazanie umiejętności w zakresie rozwiązywania prostych zadań logistycznych w eksploatacji mórz i oceanów.
C-3Nabycie świadomości odpowiedzialności za pracę własną i w zespole prowadzoną w przedsiębiorstwie logistycznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką wykładów analizowane i rozwiązywane przy komputerach.14
T-L-2Zaliczenie.1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki w eksploatacji mórz i oceanów2
T-W-2Istota i przedmiot logistyki.2
T-W-3Podejście systemowe w logistyce, istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych.4
T-W-4Struktura systemów logistycznych.2
T-W-5Infrastruktura procesów logistycznych w eksploatacji mórz i oceanów.2
T-W-6Logistyka zaopatrzenia, produkcji i zbytu (zarządzanie materiałami, sterowanie procesami zakupu, struktura zapasów i wyrobów gotowych).4
T-W-7Logistyka w transporcie morskim (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewozu).4
T-W-8Rodzaje usług logistycznych.2
T-W-9Portowe centra logistyczne.3
T-W-10Obsługa logistyczna terminali paliwowych, farm wiatrowych itp.3
T-W-11Zaliczenie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Udział w konsultacjach, przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Metody problemowe / wykład problemowy
M-1Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas wykładów.
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K18_W01
Student ma podstawową wiedzę z zakresu transportu, zarządzania i logistyki i mórz i oceanów.
EMO_1A_W12, EMO_1A_W20, EMO_1A_W18R1A_W02, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W08, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W09, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-9M-1, M-1, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K18_U01
Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu logistyki w eksploatacji mórz i oceanów.
EMO_1A_U22T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K18_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie logistyki.
EMO_1A_K02, EMO_1A_K03, EMO_1A_K05R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-3T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-L-1M-1, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K18_W01
Student ma podstawową wiedzę z zakresu transportu, zarządzania i logistyki i mórz i oceanów.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K18_U01
Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu logistyki w eksploatacji mórz i oceanów.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K18_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie logistyki.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Mindur M. (red.), Logistyka. Infrastruktura techniczna na świecie. Zarys teorii i praktyki., Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa – Radom, 2008
  2. Ficoń K., Logistyka morska. Statki, porty, spedycja., BEL Studio Sp. z o.o., Warszawa, 2010
  3. Grzybowska K., Podstawy logistyki, Difin, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Semenov I.N. (red.), Filina L., Kotowska I., Pluciński M, Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką wykładów analizowane i rozwiązywane przy komputerach.14
T-L-2Zaliczenie.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki w eksploatacji mórz i oceanów2
T-W-2Istota i przedmiot logistyki.2
T-W-3Podejście systemowe w logistyce, istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych.4
T-W-4Struktura systemów logistycznych.2
T-W-5Infrastruktura procesów logistycznych w eksploatacji mórz i oceanów.2
T-W-6Logistyka zaopatrzenia, produkcji i zbytu (zarządzanie materiałami, sterowanie procesami zakupu, struktura zapasów i wyrobów gotowych).4
T-W-7Logistyka w transporcie morskim (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewozu).4
T-W-8Rodzaje usług logistycznych.2
T-W-9Portowe centra logistyczne.3
T-W-10Obsługa logistyczna terminali paliwowych, farm wiatrowych itp.3
T-W-11Zaliczenie.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Udział w konsultacjach, przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K18_W01Student ma podstawową wiedzę z zakresu transportu, zarządzania i logistyki i mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W12Ma uporządkowaną i szczegółową wiedzę związaną z pozyskiwaniem zasobów energetycznych mórz i oceanów.
EMO_1A_W20Ma elementarną wiedzę w zakresie ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, managementu środowiskowego oraz ochrony własności intelektualnej.
EMO_1A_W18Zna teoretyczne podstawy zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego oraz metod i technik ich wstępnej obróbki i transportu.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw transportu, zarządzania i logistyki w eksploatacji mórz i oceanów
Treści programoweT-W-3Podejście systemowe w logistyce, istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych.
T-W-6Logistyka zaopatrzenia, produkcji i zbytu (zarządzanie materiałami, sterowanie procesami zakupu, struktura zapasów i wyrobów gotowych).
T-W-5Infrastruktura procesów logistycznych w eksploatacji mórz i oceanów.
T-W-4Struktura systemów logistycznych.
T-W-7Logistyka w transporcie morskim (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewozu).
T-W-10Obsługa logistyczna terminali paliwowych, farm wiatrowych itp.
T-W-8Rodzaje usług logistycznych.
T-W-2Istota i przedmiot logistyki.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki w eksploatacji mórz i oceanów
T-W-9Portowe centra logistyczne.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody problemowe / wykład problemowy
M-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K18_U01Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu logistyki w eksploatacji mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U22Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przekazanie umiejętności w zakresie rozwiązywania prostych zadań logistycznych w eksploatacji mórz i oceanów.
Treści programoweT-L-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką wykładów analizowane i rozwiązywane przy komputerach.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K18_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie logistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
EMO_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
EMO_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Nabycie świadomości odpowiedzialności za pracę własną i w zespole prowadzoną w przedsiębiorstwie logistycznym.
Treści programoweT-W-10Obsługa logistyczna terminali paliwowych, farm wiatrowych itp.
T-W-7Logistyka w transporcie morskim (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewozu).
T-W-6Logistyka zaopatrzenia, produkcji i zbytu (zarządzanie materiałami, sterowanie procesami zakupu, struktura zapasów i wyrobów gotowych).
T-L-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką wykładów analizowane i rozwiązywane przy komputerach.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.