Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_S06_U01 | potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych, potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_U15 | Potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych wybranych gatunków ryb, umie w sposób praktyczny zrealizować chów ryb, dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Praktyczne zapoznanie studentów z wybranymi technikami hodowli organizmów wodnych i z podstawowymi obliczeniami stosowanymi w akwakulturze |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury, z metodami i technikami akwakultury stosowanymi w świecie ze szczególnym uwzględnieniem chowu ryb w obiegach zamkniętych i larwikultury |
Treści programowe | T-L-1 | Biotechnika rozrodu ryb |
---|
T-L-3 | Obliczenia i projektowanie obiegów zamkniętych do chowu ryb morskich |
T-L-2 | Podchów i produkcja materiału zarybieniowego |
T-L-4 | Obliczenia i projektowanie obiektów do chowu skorupiaków |
T-L-5 | Obliczenia i projektowanie morskich hodowli sadzowych |
Metody nauczania | M-5 | ćwiczenia przedmiotowe
z użyciem komputera |
---|
M-4 | pokaz połączony z przeżyciem |
M-6 | ćwiczenia praktyczne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie prawidłowo przedstawionego projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie sprawdzianów i rozwiązanych zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wykonać podstawowych czynności ichtiologa ani wykonać obliczeń inżynierskich |
3,0 | potrafi wykonać podstawowe czynności ichtiologa i wykonać obliczenia inżynierskie |
3,5 | potrafi wykonać trudniejsze czynności ichtiologa i wykonać bardziej złożone obliczenia inżynierskie |
4,0 | wykonuje czynności ichtiologa i potrafi wykonać skomplikowane obliczenia inżynierskie |
4,5 | poza spełenieniem wymagań oceny 4,0 podchodzi w sposób twórczy do zleconych zadań inżynierskich |
5,0 | poza spełnieniem wymagać oceny 4,5 potrafi rozwiązać trudniejsze zadania inżynierskie |